- Detalles
Dilátase a entrega das máscaras a espera dunha posible compra xeral.
A negativa de proporcionar máscaras e outro material de protección, fixo que tivéramos que acudir á Inspección de Traballo a denunciar aos responsables das consellerías e dos centros administrativos.
Hai xa mais dunha semana que recibimos a resolución da Inspección de Traballo pola falla de dotación de máscaras, e como novidade a inspectora diríxese ao responsable da Xunta para Covid requirindolle que proporcione máscaras a todo o persoal administrativo, polo que dende a CIG solicitamos no Comité Intercentros de Seguridade e Saúde Laboral que de inmediato se estenda a dotacion deste material de protección.
O venres 9 de outubro, na xuntanza de presentación da nova consellería de Economía, Empresa e Innovacións, tras o noso requirimento para que non retrasasen máis a dotación de máscaras, o secretario xeral técnico afirmou que estaban a esperar unha compra xeral para toda a Xunta.
Sospeitabamos que podía ser outra artimaña dilatoria, pero posteriormente confirmamos, por outras fontes, que a Xunta si ía dotar de máscaras a todo o persoal, e iso que tamén soubemos que a Xunta recurrira a resolución da Inspección de Traballo.
Na Xunta, na vez de dar exemplo de compromiso ante a pandemia, tentan fuxir pateticamente da súa responsabilidade con escusas imbéciles xogando coas nosas vidas por aforrar catro cans. A ver si agora, co nomeamento da nova responsable COVID (subdirectora xeral de Coordinación e Servizos Transversais) poñen algo de sentidiño nesta pandemia, que xa son horas.
Aínda así na CIG voltamos instar a todalas consellerías para que doten urxentemente de medios de protección ao seu persoal (máscaras, xeles, desinfectantes, EPIS..), reavalíen os centros ao risco biolóxico do COVID (no especial, sistemas ventilación, accesos…) e amplíen medidas organizativas e teletraballo para evitar a masificación nos centros en plena segunda onda da pandemia.
- Detalles
Despois de insistir en que para o acto de elección de destino das persoas que promocionan ao corpo administrativo (subgrupo C1) se inclúan todas as vacantes ou polo menos que nos dean razón do criterio empregado para incluír uns postos e outros non, volvemos a ter un asunto similar, pero aínda máis rocambolesco para o caso do persoal veterinario.
A CIG ven de poñerse en contacto con Función Pública para que nos explique por que se retiran dous postos da relación de postos para o acto de elección de destino de persoal veterinario.
Segundo Función Pública os postos que se ofertan son os ocupados pola xente que aprobou máis unha serie de vacantes puras (non ocupadas por persoal interino).
Pois ben, a CIG ten coñecemento de que polo menos 11 das que se ofertan inicialmente (9 se descontamos as que se retiraron anunciadas no DOG de hoxe), están ocupadas por persoal interino.
O noso criterio sempre foi o de que teñen que saír todas as vacantes, tal e como solicitamos en todos os procesos. Se a Administración pretende impoñer outros criterios ten que explicalos e teñen que ser criterios obxectivos.
Parece que incluír uns postos e outros non obedece máis que á política que seguiron sempre Medio Rural e Sanidade de salvar a unhas persoas e condenar a outras, non sabemos se por afinidade de algún tipo ou por que. O certo é que esas decisións prexudican primeiro, a todas as persoas que superaron o proceso selectivo e segundo a aquelas persoas interinas que ven que os postos que ocupan saen a elección de destino mentres outros de similares características non. Restricións de dereitos para uns e agravio comparativo para outros.
Volvemos insistir que o criterio máis xusto é que saian absolutamente todos os postos vacantes.
- Detalles
Onte, 8 de outubro, celebráronse as eleccións ao Comité de Empresa do CIXTEC (Centro Informático para a Xestión Tributaria Económico-Financeira e Contable) nas que se elexían 5 representantes, cos seguintes resultados:
- CIG 34 votos
- CCOO 13 votos
- CSIF 12 votos
- UGT 8 votos
- Brancos 0
- Nulos 1
Así a composición do Comité será de 2 delegados para a CIG e 1 delegado para cada un dos outros sindicatos.
- Detalles
A CIG-Autonómica vén de presentar unha nova quenda de denuncias ante a Inspección de Traballo e a Seguridade Social de Ourense en materia de prevención de riscos laborais contra a xefatura territorial da Consellería Política Social, a xefatura territorial de Medio Rural e a xefatura territorial de Educación.
Estas denuncias seguen a outras que se fixeron nos centros residenciais, nos centros de día e no edificio administrativo. “Estas xefaturas seguen sen cumprir o deber de protección do seu persoal; nesta ocasión centrámonos tamén naquelas que desenvolven funcións administrativas, ademais de reiterar as denuncias sobre os centros residenciais, nos que seguen sen adoptar medidas”.
Tal é o caso do centro de menores da Carballeira, no que a Xunta continúa sen tomar medidas ou da xefatura de Medio Rural en Florentino Cuevillas, onde o persoal ten unha ventilación moi deficiente e comparte minúsculos habitáculos, e aos que nin sequera se lle dá máscara de protección”.
Tampouco se fixeron as avaliación de riscos laborais dos centros ou non se actualizaron con respecto ao risco biolóxico da covid, polo que nin se está a facilitar material de protección neste ámbito laboral, até o punto de que non se proporcionan máscaras cirúrxicas nin xel hidroalcólico na maioría dos casos.
“O persoal que traballa nos centros administrativos da nosa cidade, e tamén na administración periférica como son as oficinas agrarias comarcais, non foi formado nin informado das medidas preventivas do seu posto fronte á covid; só se fixo nalgúns postos puntuais de inspección, obviando o resto”.
Por iso criticamos que a pesar dos requirimentos e advertencias das delegadas e delegados de prevención da CIG os responsábeis da Xunta sigan ignorando a súa responsabilidade nesta materia. “En plena segunda onda é intolerábel esta situación, polo que acudimos á autoridade laboral para que inste a tomar medidas eficaces para protexer as persoas traballadoras do risco de contaxio por coronavirus, incluíndo a correspondente posta a disposición dos traballadores/as dos EPI axeitados ou dos medios de protección colectivos como máscaras, anteparos, xeles, produtos desinfectantes, etc”.
Lamentamos tamén a ausencia de teletraballo e de medidas organizativas que eviten a coincidencia do persoal nos centros denunciados (carteleiras de teletraballo ou traballo remoto, citacións, control de acceso, etc).
Principais demandas
Diante disto, dende a CIG-Autonómica reclamamos que se organice o traballo de xeito que se reduza o máis posíbel o número de persoas traballadoras expostas, establecendo quendas e posibilitando o teletraballo. Tamén solicitamos material preventivo axeitado: máscaras cirúrxicas, máscaras FFP2/FFP3, luvas desbotábeis, gafas antisalpicaduras e roupa de traballo desbotábel de protección segundo indique a ARL ou o RD 21/2020, así como instrucións para o seu uso adecuado.
Outra das demandas ten que ver coa adopción de medidas específicas para as persoas traballadoras especialmente sensíbeis (grupos de risco), suposto no que entenden que non é aceptábel a presenza física no lugar de traballo cando é compartido por un número importante de persoal e usuarias e usuarios, e moito menos a atención ao público.
Finalmente, instamos á Xunta a facilitar información e formación a todo o persoal en materia de medidas preventivas fronte á covid e a facer avaliacións de riscos laborais nos centros que carezan delas, así como que a levar a cabo actualizacións das mesmas en base ao novo contexto derivado dos gromos.
A Inspección de Traballo require ao responsabel do COVID entregar máscaras a TODO o persoal da Xunta
- Detalles
A Inspección de Traballo resolve a denuncia que presentou a CIG no mes de xullo e require á Xunta, e ao responsable en COVID, Emilio de la Iglesia Lema que dote de máscaras a todo o persoal que traballa nos centros administrativos sexa cal sexa a súa función, escala ou categoría.
Así na súa resolución da denuncia contra a Vicepresidencia primeira e Consellería de Presidencia, Xustiza e Turismo, a Inspección de Traballo sinala a esta persoa coma responsable de asegurarse da dotación de máscaras e medidas preventivas a todo o persoal.
Dende a CIG xa solicitamos o arranxo esta cuestión no ultimo Comité de Seguridade e Saúde intercentros que tivo lugar o día 30 de xullo (do cal é o presidente) e a resposta foi que non era preciso facilitarllas a todo o persoal. Mentres, a Xunta viña facendo unha dotación desigual deste medio de protección empregando argumentos como “non é un EPI e polo tanto non estou obrigado a proporcionalo”. Se ben é certo que as máscaras cirúrxicas non son EPI, porque non protexen ao portador/a si protexen ao resto das persoas traballadoras e usuarias polo tanto son unha medida preventiva colectiva...Agora a Inspección danos a razón a CIG e obrígao a actuar.
A Xunta fíxose a remolona dando argumentos tan irracionais como que os departamentos administrativos eran lugares privados e non daban acceso ao público ou que con gardar os 1.5 metros de distancia era suficiente.
Pero chegou a Inspección de Traballo e púxoos firmes: “Aquí se cumpre o que di o DOG e o DOG di que a máscara e obrigatoria en todo momento (fóra do ámbito doméstico privado).”
E así, en varios requirimentos da Inspección de Traballo tralas denuncias da CIG (como as das escolas infantís de Política Social), recoñécese a obriga de facilitar máscaras a todo o persoal independentemente do mantemento da distancia de seguridade interpersoal , da presenza de mamparas e o emprego de xel hidroalcólico. Un avance claro que elimina o custe da súa adquisición para as persoas traballadoras e garante a seguridade de todos/as coa obriga de quen ten que dotar en número e calidade adecuada ,e responsabiliza a empresa do uso correcto deste medio de protección colectivo fronte ao coronavirus.
E nós que seguimos na teima, vimos de pedir a extensión a todos os centros e todas as consellerías mediante un escrito ao presidente do CSSL do intercentros,xa que non podemos seguir a saturar a Inspección de Traballo pero non podemos permitir máis actitudes irresponsábeis co seu persoal mentres lle pide ”sentidiño” á poboación galega.
A acta da Inspección desartella todos os enganos da Administración e vai directa a manter a seguridade e a salubridade do persoal, pois aínda que se cumpra a distancia dos 1.5 metros, o quefacer diario nos obriga a movernos polas dependencias, ir ata a fotocopiadora, entrar, saír, e aí temos que empregar sempre máscara como un elemento de protección laboral polo que é a Xunta (a nosa empresa) está obrigada a dotarnos delas.
Agora toca facelo público e reclamalo en todos os departamentos. Son moi defensores das leis e da legalidade cando lles interesa, agora toca apandar…
- Detalles
Este martes, día 6 de outubro, publicaron no DOG a convocatoria de elección de destino dos procesos selectivos do corpo administrativo-C1 (P.I.), veterinarios/as-A1, finanzas-A1 (P.I.), e arqueólogos/as-A1, os tres primeiros para destino provisional, e arqueólogos/as para definitivo. Os catro van ser os primeiros procesos nos que a elección de destino será telemática.
En todos os casos hai un problema que condiciona todos os procesos: non existe concurso de traslados recentes en ningún dos catro procesos (temos que remontarnos ao ano 2012 para o de corpos especiais), o que non permite ofertar prazas vacantes resultantes do concurso para ofrecer un destino definitivo, co que se van dar destinos provisionais (agás arqueólogos/as, que ten que ser definitivo porque xa tiveran destino provisional hai anos).
O número de persoas aprobadas e a cantidade de prazas ofertadas nos tres procesos de destino provisional é o seguinte:
Proceso selectivo |
Persoas aprobadas |
Prazas ofertadas |
Corpo administrativo-C1 (PI) |
57 |
60 (*) |
Veterinarios/as-A1 |
55 |
74 (**) |
Finanzas-A1 (PI) |
1 |
1 (***) |
(*) Duas prazas menos das ofertadas no buzón de postos facilitado no mes de xullo.
(**) Trece prazas menos das ofertadas no buzón de postos facilitado no mes de xullo.
(***) Unha praza menos das ofertadas no buzón de postos facilitado no mes de xullo.
Nos tres casos a marxe de manobra de quenes aprobaron é reducida, e Función Pública, en sintonía cos demáis sindicatos, rexeitou a proposta da CIG de que para os destinos provisionais se ofertasen todas as vacantes.
Para aliviar o problema de quen teña que pedir excedencia ou desprazarse lonxe, solicitamos que no caso da promoción interna, a elección fose voluntaria e que se puidese pedir excedencia sobre a marcha (se os postos restantes non son do teu interese). E a resposta que obtemos é:
- Calquera que participe no destino provisional, estará obrigado a participar no definitivo.
- Se unha persoa non escolle un número de postos suficientes e non obtén destino, seralle adxudicado un postos dos ofrecidos que quedase vacante. Posteriormente poderá pedir excedencia no posto que lle tocou. E no futuro poderá participar no destino definitivo.
Isto que contamos é unha información verbal, non temos nada por escrito. Pero, temos dúbidas: unha persoa que pide excedencia, poderá escoller destino definitivo ou previamente terá que pedir reingreso? Non sobraba que o director xeral de Función Pública puxera eso por escrito e o fixera público.
- Detalles
En recentes declaracións públicas o conselleiro de Educación, Román Rodríguez, defendeu que os centros de ensino funcionan como "cortafuegos" contra o virus e minimizou a transmisión comunitaria. Ao tempo destacou tamén “o gran traballo que se está facendo”.
Efectivamente, dende a CIG consideramos que se está a facer un gran traballo, pero non precisamente por parte da consellería. Todo o contrario. Son os traballadores e traballadoras os que coa súa profesionalidade máis que demostrada están a manter o tipo pese a estar desbordados pola carga de traballo, a modificación de horarios e a costa da súa propia saúde.
Dende a CIG asistimos perplexos a semellante mostra de ignorancia e prepotencia. Semella que ao conselleiro non lle chegaron novas do tirón de orellas que levou onte a representante da consellería na Inspección de Traballo logo da denuncia presentada pola CIG e onde quedou de manifesto que:
1. Non hai Avaliacións de riscos laborais nos centros de educación por categorías e tarefas.
2. Non hai protocolo COVID para o persoal.
3. O que hai (para o funcionamento dos centros e a incorporación do alumnado) non foi tratado no Comité de Seguridade e Saúde Laboral polo que non se cumpriu a obriga da Lei de Prevención (LPRL) de participar coa representación do persoal.
4. Polos tres puntos anteriores non hai medidas preventivas especificas nos centros.
5. Non hai máscaras de protección, nin EPI, nin formación, nin información, nin procedementos seguros para facer as tarefas (protocolos COVID).
6. Non hai informes de persoal sensible, e ademais envían as persoas vulnerables a inspección médica na vez do Servizo de Prevención de Riscos Laborais liando o procedemento legal e pondo en risco ó persoal.
Por si isto fora pouco, lembrámoslle ó conselleiro que a CIG-Autonómica interpuxo conflito colectivo no Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) contra a Xunta polo abuso e a explotación laboral que está a padecer o persoal limpador dos centros educativos. A Consellería de Educación impuxo novos horarios e triplicou a carga de traballo para atender as necesidades derivadas da COVID19 sen que se producise nin unha soa nova contratación.
- Detalles
O mércores 30 de setembro, e mediante Real Decreto-lei, foi modificado o Estatuto Básico do Empregado Público (EBEP) para introducir un novo artigo 47-bis sobre o teletraballo nas administracións públicas.
Dos cinco sindicatos con representación na Mesa Xeral en Madrid, CCOO, UGT e CSIF acabaron asinando un texto moi pouco ambicioso, rexeitado por CIG e ELA.
A CIG participou activamente na negociación “exprés” da reforma do EBEP para introducir o teletraballo nas administracións públicas, e que rematou coa publicación no BOE do 30/09/2020 do Real Decreto-lei 29/2020, de medidas urxentes en materia de teletraballo nas Administracións Públicas e de recursos humanos no Sistema Nacional de Saude para facer fronte á crise sanitaria ocasionada polo COVID-19.
Defendimos unha táboa cos nove puntos mínimos que consideramos que debería contemplar unha norma básica como é o EBEP. A nosa aportación, concreta, estudada e argumentada, permitiu mellorar de xeito claro a proposta inicial do Ministerio de Administracións Públicas. Así, foron incluídas as nosas propostas de que o teletraballo terá carácter voluntario e reversíbel, e que a Administración proporcionará e manterá os medios tecnolóxicos necesarios.
Porén, hai 3 puntos básicos das nosas propostas que, a pesares de ser aceptados pola Administración, foron incorporados tan só na exposición de motivos, non no novo artigo 47-bis, circunstancia que levou á CIG a non asinar o texto, dado que a exposición de motivos non obriga a nada, a diferencia da parte dispositiva do texto que é a que ten forza normativa.
Estes puntos defendidos pola CIG e recollidos tan só na exposición de motivos son:
- O dereito á desconexión dixital
- A avaliación e prevención de riscos laborais
- A formación en competencias dixitais
Inicialmente a postura da CIG foi apoiada por CCOO, UGT, CSIF e ELA, pero finalmente os tres primeiros aviñéronse a aceptar a postura da representación da Administración, polo que tan só CIG e ELA mantivemos a nosa postura na Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas.
Agora toca negociar coa Xunta de Galiza unha norma clara para a regulación do teletraballo na nosa Administración Autonómica, que se adapte á realidade e ás necesidades da cidadanía, do persoal empregado público.
- Detalles
Acudimos a primeira citación da Consellería de Cultura, Educación e Universidade na Inspección de Traballo e Seguridade Social após da denuncia da CIG.
Por parte da Consellería de Educación acudiron unha técnica da empresa Cualtis e a subdirectora xeral de recursos educativos complementarios. Así da consellería non asiste ninguén de responsabilidade ante a Covid (Secretaría Xeral Técnica) nin sequera de Prevención de Riscos laborais, isto é mostra do desleixo que lle da á protección do seu persoal e do alumnado. Logo disto xa non sorprende que non aportara a documentación requirida.
Na xuntanza coa inspectora quedaron claras as seguintes cuestións:
1. Non hai Avaliacións de riscos laborais nos centros de educación por categorías e tarefas.
2. Non hai protocolo COVID para o persoal.
3. O que hai (para o funcionamento dos centros e a incorporación do alumnado) non foi tratado no Comité de Seguridade e Saúde Laboral polo que non se cumpriu a obriga da Lei de Prevención (LPRL) de participar coa representación do persoal.
4. Polos tres puntos anteriores non hai medidas preventivas especificas nos centros.
5. Non hai máscaras de protección, nin EPI, nin formación, nin información, nin procedementos seguros para facer as tarefas (protocolos COVID).
6. Non hai informes de persoal sensible, e ademais envían as persoas vulnerables a inspección médica na vez do Servizo de Prevención de Riscos Laborais liando o procedemento legal e pondo en risco ó persoal.
Como puideron abrir as aulas se aínda están en cueiros??
Ante isto a inspectora require de novo a seguinte documentación antes do 19 de outubro, considera prazo suficiente para que se poñan as pilas e a consellería demostre que fixo algo:
1.-Documentación acreditativa da organización preventiva, indicando a entidade no seu caso que cubre cada unha das especialidades, co obxecto de determinar si se realiza a través de medios propios ou alleos.
2.-Exemplo de Avaliación de cada un dos tipos de centros adscritos á Consellería.
3.-Xustificación da formación impartida aos equipos COVID, así como a planificación da formación a impartir ó persoal non docente.
4.-Xustificación da posta a disposición de cada centro das máscaras cirúrxicas e FFP2 e demais elementos de protección.
5.-Xustificación da suficiencia de persoal de cociña e limpeza dado o incremento de quendas de comedor e incremento das labores de desinfección a realizar nos centros.
6.-Unha listaxe de persoal vulnerable que solicitara a valoración do seu estado de saúde, indicando os pendentes de valoración, ou de adaptación do posto; xustificando os prazos de resolución que aínda se encontran pendentes.
7.-Prazo previsto para acordar coa representación do persoal os plans de continuidade.
En conclusión, a Consellería de Educación acude a unha citación sen levar a documentación requirida, pretende rirse da autoridade laboral e considerase por riba do ben e do mal. Mostra o que xa fai anos que as delegadas e delegados e o persoal sabemos: a súa completa ignorancia e prepotencia nun exercicio de autoritarismo e clasismo intolerable. Porén, en plena segunda onda de pandemia e pon en risco ao seu persoal e a toda a sociedade.
- Detalles
Os servizos xurídicos da CIG veñen de gañar que se recoñeza a compatibilidade a un traballador fixo descontinuo de 6 meses do SPIF no período de inactividade do contrato. Dende a CIG-Autonómica exixímoslle á Dirección Xeral de Función Pública que deixe de facer unha interpretación torticeira e limitativa da norma e estenda este dereito para todo o persoal nesta situación.
Así a sentenza do Xulgado do Contencioso Administrativo nº 3 de Pontevedra establece que non procedía denegarlle a compatibilidade a este traballador, e condena á Consellería de Facenda a abonarlle o salario que non percibiu ao non poder traballar durante os meses de inactividade máis os correspondentes xuros. A sentenza non é firme e a Xunta pode recorrer, se o fai seguiría a condenar a este persoal a vivir por debaixo do limiar da pobreza.
Este traballador xa tiña concedidas anteriormente medidas cautelares dende o pasado mes de marzo que lle permitían desenvolver a outra actividade.
Nesta sentenza, recóllese que non é posible denegar neste caso a compatibilidade amparándose na Lei 53/1984,de 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao Servizo das Administracións Públicas, polos seguintes motivos:
• 1. No momento da elaboración desta lei non existía a figura do persoal fixo descontinuo, polo que non poden denegar a compatibilidade sen interpretar a norma acorde coa realidade social e contractual actual.
• 2. A Xunta non pode aplicar literalmente o argumento de que “non se poderá percibir máis dunha remuneración con cargo aos presupostos das distintas administracións públicas”, xa que na realidade non se esta falar dun segundo salario porque o desenvolvemento das actividades non é simultáneo.
• 3. A actividade que ía realizar no período de inactividade non interfire negativamente no desempeño das súas funcións coma bombeiro forestal.
Tras esta sentenza, vimos de presentar unha solicitude dirixida á Dirección Xeral de Función Pública, para que estendan o dereito e corrixan o seu criterio de denegacións das compatibilidades do persoal fixo descontinuo. Desta forma o período de inactividade do contrato poderíase compatibilizar co traballo en calquera administración ou empresa pública.
Dende a CIG xa demandamos na Mesa Xeral e en Medio Rural que solucionasen este problema e non ter que acudir ao xulgado. O Conselleiro de Medio Rural manifestou nalgunha ocasión que ía solicitar un informe á Asesoría Xurídica para intentar atopar unha solución: aí a teñen, apliquen o recoñecido nesta sentenza ao longo das súas 26 páxinas.
Na CIG non cesamos na nosa loita contra a precariedade laboral.