- Detalles
Nota: para promoción interna de corpos xerais, da OEP-2019 (publicada no DOG do 31/01/2020), ir a esta outra nova.
Na xuntanza que tivemos co director de Función Pública o xoves 30 de xaneiro, falamos dos procesos selectivos de promoción interna e acceso libre que están en marcha, a promoción interna de corpos xerais pendentes de publicar, e en especial das bases das convocatorias da escala de persoal veterinario e a súa equivalente de persoal laboral. A esta xuntanza asistimos os sindicatos con representación na Mesa Xeral (CIG, CCOO, CSIF e UGT).
Escala de veterinarios/as e proceso extraordinario de consolidación de persoal laboral veterinario
Comunica o DXFP que:
- Tanto para o proceso de funcionarios como de laborais, vai ser un único exercicio test, seguindo o mesmo modelo que na convocatoria de biólogos/as.
- Modifican a puntuación de experiencia na convocatoria de consolidación de persoal laboral: a experiencia na categoría (II.2.1) pasa de 0,20 ptos/mes a 0,10. A experiencia en calquer corpo-grupo-escala-categoría (II.2.2) pasa de 0,10 a 0,05 ptos/mes. Na convocatoria de persoal funcionario non tocan este baremo.
- Cambios en temario (nas dúas convocatorias): Parte xeral: Suprimen Lei de patrimonio da Comunidade Autónoma. T2 (específica): Lei 33/2011, entra só título preliminar e I. T9: eliminan no final “e os regulamentos que o desenvolven”. T16: eliminan anexos I e V do RD 140/2003. T33. Eliminado por repetido.T49. Eliminan “Regulamento 1924/2006. T51. Do Regulamento 1124/2009 entra só disposicións xerais, principios xerais e control de comercialización.
Na CIG estamos fartos dos bandazos que continúa a dar a Xunta (con CCOO e UGT), mudando continuamento os tipos de exercicios: ata ese día a fase de oposición era de dous exercicios, e anuncian que pasa a ser un único exercicio tipo test (seguindo o modelo de biólogos/as). Non seremos nosoutros quenes critiquemos que se retiren as probas subxectivas, como son as de desenvolvemento de temas. O que reclamamos é que se pacte un modelo, e que este se manteña para todos os procesos, polo menos un tempo. Rexeitamos andar con cambios segundo o caso.
Xa postos, queremos que dean o mesmo trato ao persoal funcionario de promoción interna de A1 e A2, que van ter dous exercicios, sendo o segundo de A1 tipo desenvolvemento de tema, o mesmo que ocorre en A1 e A2 de libre de corpos xerais.
Promoción interna corpos xerais en execución (OEP-2017)
- A1: pendentes da nota do último exame (publicarán entre esta semana e a seguinte).
- A1 e C2: hai menos persoas aprobadas que prazas. Todos os que aproben os exames están dentro (unha obviedade que non aclara moito).
- A2 e C1: tentarán publicar o concurso a semana que ven.
Comprométese a que en todo caso as persoas saberán se aprobaron ou non antes de finalizar o prazo da inscripción da promoción interna da OEP-2019.
Procesos selectivos de acceso libre convocados
Asegura o DXFP que en 3-5 semanas estarán publicadas as listas de admitidos/excluidos de TODAS as oposicións que teñen xa rematado o prazo.
Dos que estean pendentes de toma de pose xa se falará cando estean rematados, pero anuncia que con carácter xeral van ser destinos provisionais.
- Detalles
Publicadas no DOG do venres 31/01/2020 as convocatorias dos procesos selectivos por promoción interna aos diferentes subgrupos de corpos xerais:
- Promoción interna a subgrupo A1.
- Promoción interna a subgrupo A2.
- Promoción interna a subgrupo C1.
- Promoción interna a subgrupo C2.
Estas convocatorias son un bo exemplo dos bandazos que estivo a dar a Dirección Xeral de Función Pública en complicidade con CCOO e UGT, afirmación que se pode verificar a nada que se comparen entre si os diferentes procesos selectivos convocados nos últimos 12 meses.
A promoción interna de A1 e A2 ten dous exercicios (máis a proba de galego): para A1 será un test que inclúe suposto práctico e un exercicio de desenvolvemento de tema, e para A2 un test e un suposto práctico test. En comparación, tanto os de A1 como A2 de libre doutras escalas diferentes de corpos xerais (por exemplo escalas de servizos sociais), van ter un unico exercicio, e en ningún caso vai haber exercicio de desenvolvemento de tema. Por esta razón a CIG votou en contra das convocatorias de A1 e A2, mentres que CCOO e UGT votaron a favor. Resulta evidente que a Xunta (con CCOO e UGT) non quere moito ao persoal funcionario de carreira que quere promocionar.
No caso de C1, non podemos afirmar que as bases son malas, ainda que hai cousas que non nos gustan. A convocatoria foi aprobada co voto favorable de CCOO e UGT, a abstención de CIG e o voto en contra do CSIF.
A promoción interna a C2 ten un problema co número de prazas: non nos saen as contas da porcentaxe de prazas respecto á oferta libre (do total de oferta a C2, ten que ser como mínimo o 25% para promoción interna). Entende a CIG que faltarían 80 prazas de promoción interna a C2, polo que esta convocatoria incumpriría a lei. Por esta razón a CIG votou en contra, igual que CSIF, mentres que CCOO e UGT, unha vez máis, votaron a favor.
- Detalles
Na xuntanza que tivemos os sindicatos (CIG, CCOO, CSIF e UGT) co director de Función Pública o xoves 30 preguntamos pola situación do concurso de traslados de corpos xerais, xa que estaba previsto que en xaneiro se publicase a lista de prazas en xogo (as vacantes iniciais máis as das persoas que solicitaron participar no concurso), e se abrise o prazo para a súa solicitude e emenda de méritos.
Por facer memoria, valorar ou non os méritos en comisión de servizo foi o principal conflito durante a negociación e, finalmente, na Comisión de Persoal en que tivemos que votar as bases (02/08/2019), o propio director xeral anunciara que aceptaban retornar ao sistema normal ata ese intre, de que o tempo en comisión de servizo fose valorado como tempo traballado no posto de orixe. Fora precisamente ese cambio de última hora o que motivara que a CIG, que tiña pensado votar en contra, finalmente optaramos pola abstención (CCOO e UGT votaron a favor, CSIF abstívose).
Porén, as bases do concurso foron publicadas en DOG sen cambio algún. Pode ser que fose un erro, ou pode ser que fose unha manobra de mala fe. Pero en todo caso non publicaron ningunha corrección de erros posterior. Tan só recibimos a palabra de que cando se publicase a lista de prazas (as que tiñan que sair en xaneiro), publicarían unha “aclaración” para facer valer a palabra dada na Comisión de Persoal (non ter en conta as comisións de servizo).
A resposta que recibimos na xuntanza do xoves 30 foi que para a vindeira semana (por tanto xa en febreiro), enviarían aos sindicatos a relación de prazas e a resolución con aclaracións. Non pon data para a publicación en DOG.
Solicitamos a inclusión de todas as vacantes que se foran producindo dende a publicación do concurso a finais de novembro. O director non se compromete a revisar todas as prazas (di que produciría máis retraso).
- Detalles
O xoves 30 asistimos á xuntanza convocada polo director xeral de Función Pública para tratar as convocatorias dos procesos de funcionarización do persoal laboral fixo e outros asuntos.
- Manteñen que convocan categorías completas, e que se alguén dunha categoría convocada non se atopa no anexo de prazas, pode solicitar participar igualmente e, se é correcto, corrixirán, inclusive publicando unha corrección de erros.
- As categorías que convocan son as que aparecen nas OEP de 2018 e 2019. As demáis categorías irán en anos posteriores. O persoal que ven de procesos de integración (GAIN, IET, comarcais, axencia humanitaria ..), irán na futura OEP do 2020.
- Quen non se presente por forza maior, poderá presentarse en convocatorias vindeiras.
- A batería de preguntas será a publicada no web de Función Pública o día da convocatoria.
- O primeiro exercicio será no prazo de 2 meses dende a convocatoria.
- Os destinos serán definitivos no posto ocupado. Quen estea en adscrición provisional ou a dispor, terá destino provisional.
- Quen tivera cambio de categoría por incapacidade, funcionarizase na categoría actual (definitiva). As cuestións sobre compatibilidade do posto coa incapacidade é asunto da Seguridade Social.
- Persoal laboral fixo en excedencia por incompatibilidade por ocupar outro temporalmente: di que a normativa obriga a que ten que estar a desempeñar o posto. Por tanto tan só ofrece a solución de que soliciten o reingreso. Alternativamente podería quedar para unha futura funcionarización.
Á xuntanza asistiron representantes de CIG, CCOO, CSIF e UGT.
- Detalles
A CIG-Administración Autonómica reuniuse cos grupos parlamentarios do PSOE, BNG, Común de Esquerda e Mixto para explicar o contido da Proposición non de Lei rexistrada o pasado martes, 14 de xaneiro, para a formación do persoal do servizo de extinción de incendios da Xunta de Galiza para avanzar cara unha maior profesionalización.
Desde o BNG comprometéronse a presentar unha iniciativa parlamentaria para o desenvolvemento dun plan formativo e de certificación profesional para facer un servizo profesionalizado e versátil para o apoio en continxencias no medio natural e rural.
- Detalles
O vindeiro mércores 29 de xaneiro publícanse as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.
Lembramos que o prazo para solicitar a modificaciń de ámbitos territoriais e a modificación do concello de empadroamento remata o venres 31 de xaneiro e producirá efectos dende o 1 de marzo.
Na vindeira sesión da Comisión de Listas (xoves 30) debatirase, entre outras cuestións, sobre o tratamento que se lle dará ás solicitudes de modificación de ámbitos territoriais, de concello de empadroamento e de actualización de méritos do ano 2019 do persoal do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais que solicitaron a inclusión nas listas do 1 de marzo ao 15 de xullo de 2019.
Ata a Comisión de Listas non sabemos que intención teñen de poñer a funcionar as listas de PSX e xeros. O único que nos comunicaron foi que se publicarían as listas definitivas pero como din que os de 0 puntos é por non estar integrados igual non chaman por elas. Ata pasar o xoves 30 non teremos máis información e por tanto temos que agardar para facer reclamacións.
- Detalles
O venres 24 asistimos a unha xuntanza para tratar sobre as prazas obxecto do proceso de funcionarización do persoal laboral fixo da Xunta de Galiza.
Despois de resolver algúns postos (de laborais fixos) que non aparecían na relación que enviara Función Pública, dende a CIG achegamos as seguintes situacións que non se recollen no decreto e das que hai que adoptar decisións:
1. Persoal laboral fixo que nunca tomou pose do seu posto definitivo por ocupar un posto de carácter temporal (situación de incompatibilidade). Pretende o director xeral de Función Pública que este persoal solicite o reingreso provisional e participe deste este posto na funcionarización.
2. Persoal laboral fixo ao que lle amortizaron o posto e se atopa a dispor. Función Pública di que buscará un posto para a súa funcionarización.
3. Persoal laboral fixo en reingreso provisonal. Igual que os anteriores, din que lles buscarán posto.
4. Persoal laboral fixo integrado dos entes instrumentais (SODECO, fundación Galiza Emigración, xerentes fundacións comarcais, IET...). Estes postos non están nas Ofertas de Emprego Públicas de 2018 nin de 2019. Din que aparecerán posiblemente na OEP do 2020, e os que teñan posto provisional e superen o proceso selectivo tomarán pose en destino provisional.
5. Persoal laboral fixo que por concurso obtivo postos con complementos de dirección (coordinadores de menores, de dependencia, ..): Funcionaránse no posto da súa categoría dende a que concursaron e tomarán pose no posto de coordinación que ocupan.
6. Categorías que non aparecen nas OEPs do 2018 e 2019 (gobernantía, camareras/os limpadoras/es, mantemento, peóns..): serán ofertadas na OEP de 2020 (probablemente).
- Detalles
Dende a área de Igualdade da Xunta de Galiza afírmase que as administracións públicas participan activamente na revisión dos referentes sexistas, e que «seguir empregando nas administracións públicas unha linguaxe sexista e discriminatoria para o colectivo feminino, supón non só un anacronismo senón, sobre todo, a fixación de barreiras invisibles que afectan directamente ao proceso de participación das mulleres na sociedade actual e que agochan os avances que se están a dar na participación en igualdade de condicións de mulleres e homes en todas as esferas da vida». Tamén nos din dende Igualdade da Xunta que aconsellan o cambio cara aos usos non discriminatorios aos habitualmente estendidos na documentación administrativa, para o que achegan recomendacións para o uso dunha linguaxe non discriminatoria na administración pública e nos medios de comunicación.
A teoría sabémola ben, pero a práctica que fai dela a Xunta éche outro cantar. Lonxe de responder aos principios que a propia Xunta proclama, en favor dos usos non discriminatorios da linguaxe na Administración pública, o uso da linguaxe discriminatoria e sexista está á orde do día nos textos legais e publicacións como o Diario Oficial de Galiza, malia as queixas que vén facendo hai anos a representación legal do persoal. Un exemplo claro volvemos telo na Orde da Consellaría de Facenda do 14 de xaneiro de 2020, pola que se ditan instrucións sobre a confección de nóminas do persoal ao servizo da Administración autonómica para o ano 2020 , que repite exactamente o mesmo esquema machista que a do ano precedente na Orde do ano 2019 e na do 2018: o uso de expresións excluíntes en masculino como «médicos de familia», «odontólogos», «diplomados en enfermaría», «médicos de urxencias, «médicos dos puntos de atención continuada», «pacientes adscritos a outros profesionais»... nun alarde de linguaxe machista impropio dunha consellaría do Goberno galego, que invisibiliza ás mulleres incluso naqueles sectores tan feminizados como precisamente é o sector dos coidados.
Dende a CIG solicitamos que a secretaria xeral de Igualdade da Xunta de Galiza, Susana López Abella, nos informe sobre as medidas que adopta para garantir que os documentos emitidos pola Xunta sexan redactados en linguaxe non-sexista, conforme á lexislación vixente, e pedimos que esixa tanto á Consellaría de Facenda como ao resto de consellarías que poñan fin a este flagrante machismo lingüístico, e que sexa sancionado do xeito oportuno, de maneira que a Xunta abandone definitivamente o emprego da linguaxe estereotipada e discriminatoria en todos e cada un dos seus textos, aplicando os mínimos do propio Manual de estilo do Diario Oficial de Galiza.
- Detalles
Na Comisión de Persoal do mércores 22, a maiores da Lei de impuso demográfico de Galiza e a modificacion puntual da RPT de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, ían tamén as bases das convocatorias dos procesos selectivos da escala de veterinarios/as e de consolidación de veterinarios. Estas ultimas foron retiradas da orde do día, segundo o director de Función Pública a causa de que están a preparar unhas modificacións substanciais.
Lei impulso demográfico de Galiza
Publicamos unha nova específica co seu contido.
RPT da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda
Trátase dunha pequena modificación dalgúns postos para o cumprimento de sentenzas, e o acordo sobre condicións de traballo de axentes forestais e medioambientais. No caso da aplicación do acordo de axentes dende a CIG consideramos que a explicación dada pola redución de cantidades do específico (fora do Acordo) non foi satisfactoria nin acompañada da documentación, nin tempo suficiente para ser valorada, polo que nos abstivemos ao igual que o resto das organizacións sindicais (restan mais de 11 euros ao mes).
- Detalles
O anteproxecto da Lei de impulso demográfico de Galiza xa pasou polo trámite de Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos, e foi aprobada na Comisión de Persoal do mércores 22 de xaneiro, co voto en contra de CIG e CSIF, e, como non, co voto a favor de CCOO e UGT.
O día 21 de xaneiro remitiron documentación nova. A maiores, na propia mesa entregaron máis modificacións á proposta. Finalmente retiran a disposición derradeira primeira, na que reducían os “ratios” de persoal dos centros de menores e os centros de atención á infancia (escolas infantís) e recoñecen a alegación da CIG: unha lei de impulso demográfico non é o lugar para modificar algo tan concreto e menos aínda para empeorar a calidade da atención as crianzas reducindo o persoal nos centros.
Inclúen outras pequenas modificacións a lei que tamén achegamos desde a CIG, pero consideramos que son insuficientes e presentamos cuestión de orde: esiximos volver a mesa de negociación que lle corresponde que é a Mesa Xeral. Como non aceptan, votamos NON por: