- Detalles
O mércores 30 de setembro participamos nunha xuntanza co director xeral de Función Pública e co resto de OOSS presentes na Mesa Xeral (CIG, CCOO, CSIF e UGT) na que se trataron varios asuntos.
Eleccións de destino:
O día 6 de outubro publicarase no DOG a resolución de elección de destino provisional de finanzas-A1 (P.I.), C1-xeral (P.I.), veterinarios/as e destino definitivo de Arqueólogos/as. Será por primeira vez a través dun proceso telemático. Entre os días 7, 8 e 9 de outubro o persoal afectado recibirá un usuario e contrasinal para acceder á aplicación. De seguido, iniciarase outro prazo para proceder á elección de postos. Será necesario contar con certificado dixital da FNMT ou Camerfirma ou dni electrónico.
Comenta o director xeral que a posibilidade de solicitar excedencia no medio do proceso de elección de destino xa está incluída na resolución de elección de destino telemática.
A elección de destino provisional con carácter voluntario non o vén factible. Alega o director xeral de Función Pública que xeraría diferencias nos cómputos da antigüidade do persoal afectado.
Con posterioridade á toma de posesión provisional, resolveríase o concurso de traslados (non foron quen de concretar unha data para isto). En canto ao conflito de dereitos das persoas que participaron na PI e no concurso de traslados plantexada pola CIG, manifestan que cando teñan a resolución do concurso saberán aquelas persoas que aprobaron a PI e que obteñen unha praza no concurso diferente á que tiñan. Achegarannos unha proposta para valoración e están abertos a calquera outra proposta que se plantexe e que xurídica e tecnicamente poida facerse.
Esa proposta consiste en que o persoal está obrigado a tomar posesión na praza do corpo inferior e pasaría a excedencia no subgrupo correspondente. Farán cadrar os prazos da elección de destino con carácter definitivo de todo este persoal coa toma de posesión do concurso, tal e como din se fixo hai anos no concurso de traslados de veterinarios.
Procesos selectivos:
A finais desta semana ou na vindeira continuarán coas resolucións pendentes dos procesos selectivos dos subgrupos A1-PI, A2-PI e C2-PI da OEP 2017.
Tras os procesos de funcionarización previstos para os días 3 e 4 de outubro continuarán cos procesos selectivos xa iniciados e cun exame realizado e que afirman son procesos de non máis de 26 aspirantes en cada proceso.
Non hai datas concretas para o resto de procesos selectivos, pero teñen intención de a partir de novembro continuar coa OEP Social e coas escalas de Admón. Xeral tanto en PI como libre-estabilización-consolidación. Comprometéronse a comunicar ás organización sindicais as datas de exames cun mínimo dun mes de antelación. Están valorando diversas opcións, entre as que estaría a celebración de procesos selectivos en distintas localidades.
A realización dos procesos selectivos estaría sempre sometida aos criterios ditados en cada momento polas autoridades sanitarias.
Teletraballo:
Na semana que vén enviarán un borrador de orde para alegacións e sobre unha semana despois convocarán unha xuntanza na que poden avanzar tamén algunha nova sobre procesos selectivos.
Fondo de Acción Social:
O día 8 van publicar no DOG a baremación provisional.
Uso de máscaras:
A estes efectos informan que van seguir os criterios de Sanidade e Saúde Pública publicados na web do Sergas. Consideran aos edificios administrativos como espazo de uso privado. Manifestamos a nosa disconformidade con ese criterio pois nos edificios administrativos hai moitos servizos de atención ao público. Lembráronselle as resolucións da Inspección de Traballo que obrigan á empresa a facilitar as máscaras aos seus traballadores/as.
- Detalles
A consellería de Infraestructuras e Mobilidade convocou a unha xuntanza as organizacións sindicais co obxectivo de repasar cuestións pendentes como os Acordos de Augas e Legoeiros. Aproveitamos para por sobre a palestra o teletraballo en tempos de COVID, as medidas de prevención e as modificacions das RPT pendentes.
ACORDOS
O secretario xeral informa que despois dos días 3 e 4 de outubro, por mor da funcionarizacion, teñen pendente unha xuntanza da Consellería coa Dirección Xeral de Función Pública para establecer un calendario de execución dos acordos, tanto do persoal da AXI como da Gardería Fluvial, coa previsión de sacar as prazas na OPE este trimestre. Convocarán a comisión de seguimento para informar dos avances con FP e realizar o cronograma.
A Consellería manifesta que quere pechar tamén neste derradeiro trimestre do ano a negociación da RPT de augas, e executar o acordo da gardería fluvial que recollía a incorporación de pluses. Para a RPT de augas hai que valorar as cargas de traballo e estudar se é preciso a creación de postos.
No caso de facilitar o acceso á titulación do Acordo de estradas o ven difícil polos atrancos da consellería de Educación.
COVID
Aínda que esta é unha das consellerías que mais información esta a dar sobre a evolución da enfermidade, positivos e participar as medidas nos comités de seguridade e saúde laboral, dende a CIG destacamos:
1. Para a CIG é clara a insuficiencia do teletraballo ordinario como medida anti COVID ou incluso para a conciliación nestes tempos de peche de aulas e centros de día. Mentres non regule a Xunta ou amplíe teletraballo por estas causas, eles poden axilizar o teletraballo ordinario a máximas xornadas (3) como causa EXCEPCIONAL da pandemia. Tamén solicitamos que se demande o teletraballo COVID de novo ante FP. Así, consideramos inaceptable retrasos de máis de dous meses na aprobación do teletraballo e esiximos o establecemento do PRINCIPIO DE PRECAUCIÓN, evitando a coincidencia de persoal nos centros (quendas de teletraballo nas unidades), empregando o teletraballo como a medida organizativa máis efectiva na prevención fronte a Covid nos edificios administrativos. Tamén recordamos a necesidade de fórmulas seguras para aquel persoal que non pode teletraballar.
2. Denunciamos o feito de que hai centros desta consellería onde non se están a proporcionar máscaras nin xel hidroalcólico, exemplos como o de Pontevedra ou SSCC. Avisamos de que temos interpostas denuncias e tiramos o compromiso de que as máscaras serán facilitadas para o persoal dos edificios administrativos.
- Detalles
O persoal técnico do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF) acordou a suspender a folga indefinida iniciada o pasado 1 de agosto unha vez se constituíu a comisión negociadora coa Consellaría de Medio Rural. As centrais CIG, CCOO, CSIF e UGT agardamos contar cun novo acordo de condicións de traballo antes do vindeiro 31 de decembro.
Logo das tres xuntanzas mantidas cos representantes do departamento autonómico nas que se concretaron varios dos compromisos acordados na asemblea de traballadores/as celebrada o pasado martes 22 de setembro, os catro sindicatos e o comité de folga optamos pola suspensión do paro. Agora a prioridade é retomar a mesa de negociación co fin de acadar un novo acordo de condicións laborais para este persoal empregado público.
Xa quedou formalmente constituída a comisión negociadora, na que a parte social achegou unha proposta de melloras, tal e como figuraba no cronograma pactado.
A negociación vaise realizar por bloques, e cóntase con rematar cun novo acordo de condicións de traballo antes do vindeiro 31 de decembro, no que ademais das melloras das condicións de traballo tamén se abordarán o plan formativo, a segunda actividade ou a inclusión do colectivo nun acordo estatal de coeficientes redutores para a xubilación anticipada.
Primeiro bloque de negociación
A respecto do primeiro bloque das negociacións, as organizacións sindicais fixeron entrega dun documento que recolle de xeito resumido cuestións como redución horaria, xornada máxima anual de traballo, réxime de prestación de servizo en período extraordinario (gardas) e ordinario, período mínimo de vacacións e garantía para o goce dos permisos e licenzas recollidos na LEPG.
Pola súa banda, a Consellería do Medio Rural comprometeuse a non seguir aplicando descontos ao persoal que non secundou a folga até que se faga unha revisión dos descontos aplicados. A xuntanza de hoxe rematou coa sinatura da acta, que recolle a constitución da mesa negociadora, a suspensión da folga e a negociación das condicións de traballo (primeiro bloque). Tamén se incluíu a convocatoria da seguinte xuntanza da comisión negociadora, prevista para o xoves 1 de outubro.
- Detalles
A Consellaría de Educación impuxo novos horarios e triplicou a carga de traballo polas necesidades derivadas da covid
A CIG-Autonómica vén de presentar conflito colectivo do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) contra a Xunta polo abuso e a explotación laboral que está a padecer o persoal encargado da limpeza dos centros educativos. A Consellería de Educación impuxo novos horarios e triplicou a carga de traballo para atender as necesidades derivadas da covid sen que se producise nin unha soa nova contratación.
Estas modificacións de horario leváronse a cabo sen a negociación previa coa representación do persoal que establece a lei e supón que limpadoras/es que acudían de tarde en horario continuo agora estean ao dispor das direccións dos centros. Xa nos atopamos con cambios de horario de tarde a xornada partida ou incluso a horario nocturno de 22:00 a 6:00 horas.
Ao mesmo tempo lamentamos que a negativa da Consellaría a contratar máis persoal, aumentando a carga de traballo de xeito insostíbel, supon na práctica un abuso e a explotación das traballadoras e traballadores.
Logo de ter presentado alegacións contra esta modificación substancial das condicións laborais, e tras acudir á inspección de traballo, seguimos sen ter noticias da consellaría, polo que optamos agora pola vía da impugnción ante a sala do social do TSXG para deixar sen efecto os cambios introducidos mediante o apartado 'Medidas de prevención básicas. 4.- Medidas xerais de limpeza nos centros' da resolución conxunta ditada polas Consellarías de Educación e Sanidade.
Neste senso, lembramos que a CIG-Autonómica vén denunciando publicamente dende o mes de maio a situación do persoal de limpeza dos centros de ensino a raíz dos distintos protocolos que Educación publicou na súa páxina web sen ningún tipo de negociación previa, a pesar de que en innumerábeis ocasións solicitamos xuntanzas cos seus responsábeis e rexistramos achegas e consideracións a cada un deses protocolos.
Limpeza deficiente
De feito, na última versión destes protocolos unilaterais e non tratados nin cos comités de seguridade e saúde nin cos comités de empresa que afecta directamente ás condicións de traballo do V Convenio Único do Persoal Laboral establécese que “nos supostos nos que existan varias persoas dedicadas a tarefas de limpeza, unha delas realizará total ou parcialmente a súa xornada na quenda de mañá, podendo realizarse rotacións no uso das quendas. Cando as tarefas de limpeza se realicen por unha única persoa realizará parte da súa xornada (polo menos 1/3) en xornada de mañá”.
Isto supuxo que na práctica multitude de traballadoras/es viran modificada a súa xornada, impoñéndoselles nalgúns casos quenda de noite.
A pandemia non pode ser escusa para modificar a xornada laboral nin para triplicar a carga de traballo, xa que supón un desprezo ás tarefas máis esenciais para combater a crise sanitaria como son a hixienización e a limpeza. Ademais, inciden en que a pesar do abuso ao que se está a someter ao persoal as medidas hixiénicas non están garantidas nos centros educativos nos que a limpeza depende directamente da Xunta, xa que isto é imposíbel a custe cero.
- Detalles
O mércores 23 pola tarde participamos nunha xuntanza co director xeral de Función Pública e os sindicatos con presenza na Mesa Xeral (CIG, CCOO, CSIF e UGT), para tratar principalmente sobre a convocatoria dos exames de funcionarización do persoal laboral fixo. Tamén se falou das eleccións de destino dos procesos en marcha e moi por riba do resto de convocatorias de exames.
Funcionarización do persoal laboral fixo
O director xeral de Función Pública informa que os exames van ser en Silleda os días 3 e 4 de outubro (sábado e domingo), en quendas de mañá e tarde. O momento de máxima afluencia vai ser o domingo pola tarde, con 297 persoas convocadas distribuidas por diferentes portas de entrada.
O evento conta co visto e prace de Sanidade, e segundo a distribución que nos presentaron, o máximo de afluencia por unha mesma porta vai ser de 82 persoas.
Quenes non poidan presentarse a causa do COVID, poderán facer o exercicio máis adiante.
As datas dos exames xa están no DOG, e hai máis información do web de Función Pública (normas de acceso, instruccións, ..).
CCOO e UGT defenden que se realicen os exercicios con seguridade. CSIF oponse. Para a CIG prima a saúde e esiximos as máximas medidas de protección para os días 3 e 4, e que garantan que non teremos aglomeracións.
Por que tantas presas coa funcionarizacion? Debéramos ter comezado polo concurso de traslados, procesos selectivos de promoción interna, e negociar a equivalencia entre os pluses do persoal laboral e os complementos salariais do persoal funcionario. CCOO e UGT venderon ao persoal laboral cun acordo chapuza que comezou polo que tiña que ser o proceso final.
Se te vas presentar, lembra:
- Levar o documento acreditativo da túa identidade.
- Bolígrafo azul ou negro.
- Podes levar textos legais sen comentarios (si subliñados simples)
- Non podes levar copia da batería de preguntas.
- Levar máscara.
- Non se pode entrar con teléfonos, axendas electrónicas, reloxos intelixentes .. Non se habilitará ningún servizo de recollida de tales dispositivos.
Resto de exames pendentes
O protocolo esposto refírese unicamente aos exames dos días 3 e 4 de outubro (funcionarización do persoal laboral fixo). Os demáis procesos pendentes non teñen data de exame. Aseguran que só convocarán unha vez teñan o visto e prace de Sanidade.
A CIG manifestou que unha cousa é xuntar a 300 persoas en Silleda e outra moi diferente facelo con 15.000, e por moito que Sanidade autorizase, non nos parece lóxico nin prudente. Hai que priorizar o principio de precaución sobre os intereses sindicais ou persoais.
Eleccións de destino
Na Mesa Xeral do 29/07/2020, o DXFP comprometeuse a que na 1ª quincena de setembro (xa non cumpriu) nos convocaría para falar das eleccións de destino, para respostar a se permitirían que as eleccións de destino de promoción interna que van ser provisionais poderían ser voluntarias, e ao conflicto que teñen as persoas que promocionaron e tamén concursaron.
As eleccións de destino de finanzas-A1 (P.I.), C1-xeral (P.I), e veterinarios/as serán provisionais, e arqueólogos/as será definitiva. A convocatoria de elección será telemática o día 6 de outubro. Insistimos en defender que no caso de promoción interna, e sendo destino provisional, acepten que a elección sexa voluntaria ata que haxa que escoller o destino definitivo. O DXFP, quen se comprometera xa fai tempo en dar resposta a esta solicitude, non o acaba de velo.
A elección de destino do resto de procesos pendentes “irán ao longo de outubro” (DXFP dixit). O que non di é que antes da elección de destino aínda teñen que sair as resolucións definitivas de méritos do A2 e C2 de promoción interna e a resolución provisional de méritos do A1 promoción interna, e posteriormente a isto a resolución dos aspirantes aprobados. Entre isto e o proceso de elección de destino non nos cadra que se poida facer en outubro.
- Detalles
Comezan a chegar as primeiras resolucións das denuncias da CIG ante a Inspección de Traballo. A da Coruña require agora á Consellería de Emprego e Igualdade para que proporcione máscaras ao persoal das oficinas de emprego.
Neste requirimento despois de que a CIG presentase en xullo a denuncia, a Inspección de Traballo insta á Xunta a proporcionar máscaras a todo o persoal, incluído o administrativo, e ven sumarse a outras resolucións e requirimentos que van nesta liña como o das escolas infantís de Política Social. O interesante é que, desta vez a inspectora aclara perfectamente que, aínda de haber biombos e metro e medio de distancia entre os postos, a administración esta obrigada a proporcionar as máscaras. Un avance claro que elimina o custe da súa adquisición para as persoas traballadoras nas oficinas de emprego e garante a seguridade de todos coa obriga de quen ten que dotar en número e calidade adecuada e responsabiliza a empresa do uso correcto deste medio de protección colectivo fronte o coronavirus.
A Xunta viña facendo unha dotación desigual deste medio de protección empregando argumentos como “non é un EPI e polo tanto non estou obrigado a proporcionalo”. Se ben é certo que as máscaras cirúrxicas non son EPI, porque non protexen ao portador/a SI protexen ao resto das persoas traballadoras e usuarias polo tanto son unha medida preventiva colectiva.
Outras xefaturas afirman que “non se lles informou que tiñan que dalas”. Pois ben, non é escusa porque nos si que lles advertimos, informamos e incluso explicamos aquí o Real Decreto que dende xullo obriga a tódalas empresas a dotar de máscaras de protección ao seu persoal.
Seguindo coas escusas para non protexer, algunhas xefaturas incluso chegaron a afirmar que había metro e medio entre postos e polo tanto non eran necesarias telas colocadas no traballo... pero esquecéronse que no centro de traballo hai corredores, servizos, fotocopiadoras, salas de reunión, accesos… e de que non nos teletransportamos!!
É unha verdadeira mágoa que a Xunta siga a xogar coa saúde das persoas traballadoras e das usuarias dos edificios administrativos e que teñamos que facer denuncias masivas por todo o país á Inspección de Traballo, saturando este servizo con cuestións tan básicas coma a das máscaras, para que se recoñeza o noso dereito a un ambiente de traballo seguro.
A Xunta de Galiza deixa o “SENTIDIÑO” para a súa propaganda institucional e se esquece do seu persoal empregado público.
- Detalles
O 21 de setembro de 2020 publicase na páxina web da Consellaría a apertura do prazo da campaña de vixilancia periódica da saúde para o persoal docente e non docente destinado en centros docentes públicos non universitarios dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.
É aplicable ao persoal docente e non docente (funcionario e laboral) en activo, que presta servizos nos centros docentes públicos non universitarios, dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.
A inscrición ten carácter voluntario, polo que se realizará previa solicitude das persoas interesadas conforme as instrucións deste procedemento enviadas aos distintos centros de traballo. As persoas responsables dos distintos centros de traballo facilitarán a información necesaria para a inscrición dos traballadores e das traballadoras.
A revisión médica só se pode solicitar electronicamente a través do seguinte enderezo electrónico:
https://revisionmedicaeducacion.xunta.gal
A solicitude de inscrición debe incluír todos os datos que figuren no formulario. A falta dalgún deles impedirá a súa tramitación. Toda inscrición xerará un xustificante de consentimento que se deberá presentar o día concertado para realizar a vixilancia da saúde.
O prazo de inscrición será de vinte (20) días naturais a partir do día seguinte ao da difusión desta campaña na páxina web oficial da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.
- Detalles
No DOG do 23 de setembro de 2020 publicase a Orde pola que entran en vigor os artigos 14 e 16 do Decreto 37/2006.
Posta en funcionamento do sistema de citacións electrónicas realizarase un proxecto piloto nas listas para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galicia e o nomeamento de persoal funcionario interino correspondente aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades que se relacionan no anexo.
ANEXO
Corpos, escalas e especialidades (persoal funcionario)
- A1 2067 Escala de veterinarios.
Grupos e categorías (persoal laboral)
- II-002: ATS. Enfermeiro/a. Practicante. DUE.
- II-006: Educador/a. Profesor/a especial.
- IV-003: Auxiliar sanitario. Auxiliar clínica. Auxiliar psiquiátrico/a. Auxiliar de enfermaría. Coidador/a xeriátrico. Coidador/a
- V-001: Camareiro/a-limpador/a. Axudante de cociña. Pasador/a de ferro-lavandeiro/a. Costureiro/a. Cortador/a. Pasador/a de ferro. Lavandeiro/a.
- V-011: Limpador/a. Fregador/a. Empregado/a comedor. Empregado/a cociña-pinche. Servizo doméstico. Mozo/a de limpeza. Pinche de cociña. Persoal servizos xerais.
Entrada en vigor o 24 de setembro de 2020.
- Detalles
A Consellería do Medio Rural ten unha previsión de cursos formativos de aquí a final de ano moi insuficiente e deixa fora a parte do persoal do Servizo de prevención e defensa contra incendios forestais.
Ano tras ano vemos coma a Consellería convoca uns poucos cursos de formación dirixidos ao persoal do SPIF para ”cubrir o expediente”. Por iso vimos de presentar unha nova solicitude á Consellería do Medio Rural para que implante un verdadeiro Plan de formación plurianual.
Temos claro que a Consellería ten que formar axeitadamente ao persoal do Servizo de prevención e defensa contra incendios forestais, tal e coma se establece na distinta normativa, garantindo que cada traballador/a reciba unha formación teórica e práctica suficiente, e que esta vaia evolucionando acorde cos cambios nas funcións que se desempeñen ou se introduzan novas tecnoloxías ou cambios nos equipos de traballo. Por iso, a formación debería adaptarse á realidade cambiante dos lumes e á prestación de labores de apoio en continxencias no medio natural e rural.
A nosa proposta é establecer un Plan de formación plurianual (2021-2024), debidamente estruturado para manter a operatividade do servizo, formación que ten que ser realizada durante a xornada laboral e impartida por persoal propio da Administración. Esta debería ser a recollida no Real decreto 624/2013, de 17 de setembro, que establece os módulos formativos que debería ter todo o persoal englobado na categoría profesional de bombeiro/a forestal, e no Real Decreto 1031/2011, de 15 de xullo, onde se establecen as cualificacións profesionais que corresponden á Familia Profesional Seguridade e Medio Ambiente, tal e como levamos solicitando en varias ocasións incluso a través de varias PNL. A maiores, deben establecerse outros cursos específicos adaptados ao uso das novas tecnoloxías e á condución de vehículos todoterreo.
Para a CIG a formación é a clave para ter un SPIF estable, profesionalizado e versátil, cun persoal máis preparado para atender as continxencias no medio natural e rural, respondendo así ás demandas do persoal do SPIF e da cidadanía.
- Detalles
Cando falta unha semana para comezar outubro hai demasiadas cousas atrasadas, esquecidas ou incumplidas en Función Pública.
Temos que remontarnos ao 29 de xullo (fai case dous meses) cando tivemos a última xuntanza oficial co director xeral de Función Pública. Dende entón, a súa ilustrísima tan só se dignou a sentarse cos seus amigos de CCOO e UGT coa escusa da “Comisión de seguimento do acordo de concertación”, a quenes facilitou información que vai moito máis aló do que debería ser materia desa “comisión”, ocultando por tanto a información ao sindicato que ten máis representación de todo o persoal ao servizo da Administración Autonómica, a CIG.
O que segue é un repaso á situación actual de varios asuntos, e a súa comparación cos compromisos que o DXFP transmitiu na MX do 29/07/2020:
Procesos selectivos e oferta de emprego
- Probas de funcionarización do persoal laboral fixo: primeira semana de outubro. No web de FP anuncian eso mesmo. A día de hoxe non existe ningunha información oficial do ruxe-ruxe de que serían os días 3 e 4 de outubro.
- Procesos que xa tiveron algún exame: compromiso de outubro. Sen información oficial.
- Primeiros exames da oferta das escalas de servizos sociais e corpos xerais (incluíndo libre, estabilización, consolidación e promoción interna): comezarían a partires da segunda quincena de outubro ou primeira de novembro. Sen información oficial.
- Negociación das bases das convocatorias pendentes: en setembro/outubro. Sen información oficial.
- Negociación da oferta de emprego do 2020: despois do verán. Sen información oficial.
A CIG pon en cuestión a conveniencia de retomar os procesos selectivos por razóns sanitarias. En todo caso a Xunta non elaborou (ou polo menos non nos informaron) un plan preventivo, nin nos trasladou oficialmente que vai pasar con quen non poida presentarse por estar en corentena.
Eleccións de destino
- Arqueólogos, finanzas A1 (P.I.), veterinarios e C1-xeral (P.I.): sería na segunda quincena de setembro. Sen información oficial. Os amigos do DXFP falan do 6 de outubro.
- Previamente, na primeira quincena de setembro, sindicatos e Administración teríamos unha xuntanza para falar, entre outros, das anteriores eleccións de destino; de se os/as de promoción interna poderían voluntariamente non escoller o destino provisional; ou do protocolo de elección telemático que ainda está sen discutir. Tamén sobre o conflito de dereitos de quen teña que escoller destino e ao tempo participase no concurso de traslados. Sen información oficial.
- Os demáis procesos pendentes elixirían destino ao longo do mes de outubro, segundo información extraoficial.
Teletraballo
- Comprometérase a enviar “pronto” un borrador (que nunca chegou), e que na primeira quincena de setembro teriamos a negociación da modificación normativa. Houbo negociacións na Administración do Estado, mentres que a Xunta non moveu un só papel.
- A información que o DXFP transmitiu aos seus amigos é que “a semana que ven” haberá unha reunión de FP coa DX de Avaliación para rematar o primeiro borrador.