Novas por contido

No DOG do 27/11/2019 publican a Resolución pola que convocan o concurso ordinario de traslados do persoal funcionario de corpos xerais.

O prazo de presentación de solicitude é dende o seguinte á publicación e ata o día 19 de decembro incluído. Tanto a solicitude como a xustificación de méritos e impreso de emenda deberá realizarse electrónicamente. Na solicitude inicial non se escollen as prazas.

Unha vez rematado o prazo de presentación de solicitudes, publicarán no DOG o listado de prazas e haberá un prazo de 15 días hábiles para presentar a solicitudes de postos. No listado que publicarán aparecerán as prazas vacantes no momento inicial da convocatoria máis os postos das persoas que solicitaron participar no concurso. É dicir, non haberá fase de resultas, pois todos os posíbeis postos que son ou poden quedar vacantes, van poder ser escollidos. Evidentemente se a unha persoa non lle dan destino, o seu posto non será adxudicado a ninguén.

Os concursos de traslados deberían ser anuais. En corpos xerais viñan sendo bianuais, pero desta vez pasouse máis dun ano da súa periodicidade habitual. Todo porque Función Pública meteuse a abrir múltiples frentes que non deu pechado. O primeiro foi que nos tiveron máis dun ano dando voltas á negociación dunhas bases comúns a aplicar a todos os concursos. Posteriormente engadiron a negociación asuntos e asuntos (funcionarización, decreto de provisión, escalas, adaptación das RPTs á LEPG, ...). 

Na CIG negámonos a participar do paripé da Xunta para aprobar as bases dos procesos selectivos.

Negámonos a participar da pseudonegociación dos procesos selectivos (de novo) por ser discriminatorios, incoherentes e desiguais entre grupos e corpos e por non respectar acordos previos.

Amparados polo mal chamado "Acordo de Concertación" asinado por CCOO, UGT e a Xunta, agora pretenden varrer cos procesos selectivos de consolidación de prazas de laborais, eliminan as prazas da promoción interna de cada convocatoria (o 50% polo V convenio do persoal laboral e do 25-50% para persoal funcionario) e cocen bases de convocatorias de procesos intragables.

A Xunta de Galiza capitaneada pola dirección xeral da Función Pública non garda nin sequera as formas e atrévese a mandar os borradores finais para as mesas de negociación antes de que remate o prazo para presentar alegacións.

A Lei Xeral da Seguridade Social, no seu art. 215.2 e na disposición transitoria 10ª establece os requisitos para o acceso do persoal laboral á xubilación parcial anticipada. Un destes requisitos é a necesaria celebración dun contrato de remuda cunha persoa desempregada para a substitución pola porcentaxe de traballo suxeita á xubilación.

A Xunta de Galiza, por boca do director xeral da Función Pública, veu manifestando a súa disposición para efectivizar o contrato de remuda para facilitar a xubilación parcial anticipada.

Esta actitude favorable mudou e a semana pasada manifestou o bloqueo ao negarse ao contrato de remuda. A súa alegación, é o encarecemento da cotización por canto aínda que o contrato a tempo parcial do remudista sexa polo 50% da xornada a tempo completo do xubilado, as cotizacións deberán ser cando menos polo 65% da base que tiña o xubilado/a; mentiras sobre mentiras, xa que este encarecemento é compensado polo aforro en abono de trienios ao xubilado.

A CIG levou ao pleno do comité intercentros do persoal laboral da xunta de Galiza, celebrado o 19/11/19, a necesidade de propoñer á Xunta de Galiza un Acordo regulador que, ao marxe de comprometer o contrato de remuda, tamén puidese establecerse un premio de xubilación; premio que xa estaba establecido tanto no convenio (suspendido pola Lei 1/2012 para os laborais), como no fondo de acción social para o persoal funcionario (tamén suspendido pola mesma Lei 1/2012).

O goberno do PP presenta, un ano mais, e xa van 8, a suspensión do art. 19.1 do convenio colectivo nunha das disposicións adicionais da lei de acompañamento dos orzamentos da Xunta de Galiza para o ano 2020. Esta nova prórroga da suspensión significa que continuaremos sen o descanso mínimo semanal de dous días ininterrompidos aos que haberá que engadir o descanso de 12 horas entre xornadas de traballo. Esta prórroga da suspensión súmase á da 2º parte do art. 19, descanso adicional do 75 por 100 do tempo de prestación polo traballado en quendas de domingos e festivos recollido na Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza.

Todos os grupos parlamentarios da oposición, PSOE, BNG, En Marea e o Grupo Común da Esquerda, teñen presentadas sendas emendas á Lei de Orzamentos para o 2020 para que se aplique o art. 19 do convenio ao persoal laboral coa necesaria eliminación da súa suspensión.

A CIG levou ao pleno do comité intercentros do persoal laboral da Xunta de Galiza, celebrado o 19/11/19, a necesidade de mobilizarse para apoiar as emendas presentadas polos grupos da oposición, cunha concentración diante do Parlamento onde o persoal laboral da Xunta de Galiza esixa a devolución do art. 19 do V convenio colectivo, porque a reivindicación non é só de carácter político; é unha reivindicación de carácter laboral

A CSIF está de acordo con esta proposta e se reafirma na recuperación de dereitos.

Pola contra, e sorprendentemente, CCOO e UGT non están de acordo con ningún tipo de mobilización. Estas dúas organizacións sindicais, alegan unha “negociación” dunha hipotética redución horaria no seo da mesa de seguimento do Acordo de concertación do emprego público de Galiza para non esixir na rúa a devolución dos nosos dereitos roubados polo goberno do PP.

O martes 19 de outubro aprobouse na Comision de Persoal a RPT da Consellería de Cultura e Turismo que para nós é raquítica, insuficiente, profundiza na destrucción de emprego e consolida a externalización de servizos.

Para a CIG é especialmente grave que a Xunta non acepte as propostas da central sindical en materia de dotacion de persoal arqueólogo propio que leve os expedientes de patrimonio para rematar, deste xeito, coa encomenda a TRAGSATEC, porque é unha externalización de traballo público e unha desviación no control dos bens patrimoniais.

Neste sentido, sinalamos que só se crean 2 prazas, malia a grande cantidade de traballo estrutural que soportan e que, ademais, non compensan o número de persoal externalizado. Por iso a CIG solicitou que se faga urxentemente unha planificación de necesidades e que se vaian creando prazas de acordo co grande incremento de expedientes a informar.

A CIG tamén denuncia que logo de anunciar e facer propaganda co novo Museo do Viño, a Xunta renuncia a dotalo de persoal, polo que augura que se vai converter, na práctica, nunha sala de exposicións dependente do Museo Etnolóxico de Ribadavia. Un engano a Galiza que ademais de non ter finalmente un museo do viño desleixa o actual museo Etnolóxico coa amortizacion de 5 postos.

Din que afiliarse a un sindicato non está ben visto polos que mandan. Non é cuestión moderna. O moderno é que as relacións laborais sexan de tipo individual e non colectivo. Neste escenario, o poder establecido gaña. A clase traballadora, organizada e defendida é un perigo para os intereses da patronal, tamén no sector público. Só consenten o sindicalismo entregado ao sistema, que pacta renunciando ou vendendo os dereitos conquistados. Os gobernos e a patronal necesitan dun sindicalismo burocrático que o centralice todo, lonxe dos centros de traballo e do persoal, un sindicalismo individual, de asesoría, que non consulte ás persoas as que representa e, polo tanto, nada asembleario.

Afortunadamente a CIG segue un sindicalismo diferente. As compañeiras e compañeiros que conformamos a CIG sentímonos orgullosas do sindicalismo de clase, asembleario, independente e combativo. Conformamos unha arma poderosa sen hipotecas diante do poder.

Así na CIG acadamos xa un nivel de afiliación moi importante, o maior dos últimos anos, tanto a nivel global de todo o sindicato como no que atinxe á Federación de Administración Pública. Somos a primeira central sindical na Galiza, tamén en número de afiliados.

Celebramos a boa nova, temos independencia financieira, solvencia, locais propios, caixa de resistencia e áreas técnicas e formativas, como saúde laboral e muller.

Grazas por darnos a túa confianza, somos mais fortes, estamos de parabéns.

Os días 13 e 14 de novembro tivemos Mesa Xeral de Negociación, Comisión de Persoal e unha xuntanza previa co director xeral de Función Pública, nas que tratamos asuntos relativos a concursos de traslados, procesos selectivos e máis. 

Concurso de traslados de corpos xerais

As bases da convocatoria levan xa meses aprobadas en Comisión de Persoal pero pendentes de publicación en DOG. Daquela manifestaramos o problema de desigualdade que xenera o feito de que algunha consellería non teña adaptada a RPT ás áreas funcionais. A DXFP propón agora unha modificación das bases para que a puntuación en méritos específicos por áreas funcionais sexa a correspondente coa RPT vixente no momento da publicación do baremo provisional (que prevén en 2/3 meses), e non a do fin de prazo de presentación de solicitude. Con este cambio podería dar tempo a actualizar as áreas funcionais nalgunha consellería. A CIG está en contra das áreas funcionais (non se aplica a postos base, e non aceptan a formación como alternativa), pero este cambio compensa parcialmente unha desigualdade, polo que votamos a favor do cambio.

A maiores de tratar sobre procesos selectivos e concursos de traslados (ir á información), nas xuntanzas que tivemos os días 13 e 14 de novembro con Función Pública (Mesa Xeral de Negociación, Comisión de Persoal e unha xuntanza previa), tratamos máis asuntos: 

RPT Cultura

  • Despois de anos de reclamacións, por fin deciden homologar a outros corpos especiais os niveis do persoal técnico superior e medio de arquivos, museos e bibliotecas. Porén, quedan fora arqueólogos/as e algún arquitecto/a, algo inaceptable.
  • Non crean o obrigatorio arquivo central da consellería (precisamente cultura tiña que dar exemplo).
  • Manteñen dous postos abertos a docentes (xeral/docente), pero inexplicablemente pechados a persoal de escalas propias.
  • Hai outros dous relacionados coas bibliotecas aos que se exclúe á escala de blbliotecas.
  • A Administración cedeu a súa proposta inicial de cambio de horarios do persoal laboral dos centros culturais. Pretendía nun principio pasar a todo o persoal de quendas de mañá a mañá ou tarde. Ao final o paso é voluntario e se fará definitivo nas prazas cando queden vacantes.
  • Os horarios son un parche. Reclamamos sentarnos a pactar un acordo de horarios en bibliotecas, museos e arquivos.
  • Non estamos conformes coa destrución neta de emprego e sen xustificar os motivos.
  • Esiximos una solución á situación de sobrecarga do único posto do depósito legal de Vigo.
  • Crean un museo do viño sen dotalo do persoal necesario (só tres subalternos e 1 técnico museos que quitan do museo etnolóxico). Pretenden que se nutra do traballo e documentación do persoal do museo etnoloxico de Ribadavia co que queren compartir a dirección e o persoal técnico. Para a CIG e inaceptable que a Xunta venda un novo museo a bombo e prato que non dotan de persoal propio  e sobrecarguen ao persoal doutro. Para maior abastanza poñen horario especial e mañá e tarde, empiorando as condicións laborais do persoal dos museos e abrindo a porta a seguir na liña de eliminar as xornadas continuadas.
  • Descargar documentación da Mesa Xeral

 

RPT Política Social

Son dúas modificacións puntuais. 1) apertura a administración xeral/especial dun posto de subdirección: non nos opoñemos, pero reclamamos que indiquen as especialidades. 2) cambiar requisito imprescindible de licenciatura en dereito por mérito a un posto de sección xurídica, que quedaría para A1/A2/C1.

Descargar documentación da Mesa Xeral.

Achegounos Función Pública os borradores das convocatorias de procesos selectivos a postos de persoal funcionario por acceso libre e promoción interna. 

Achegaronos tamén os borradores das convocatorias dos procesos selectivos extraordinarios de consolidación de postos de categorías equivalentes aos corpos xerais.

A CIG mantén a crítica á falta de criterio xeral no que serían os modelos de procesos selectivos como se pode verificar a nada que comparemos as convocatorias aprobadas no último ano.

Estes son os borradores:

Corpo/Escala/Categoría  Total prazas   Promoción interna   Discapacidade 
A1.Corpo superior de Admón. xeral 133 33 10
A2.Corpo de xestion de Admón. xeral 65 16 4
C1.Corpo administrativo de Admón. xeral 91 22 8
C2.Corpo aux. administrativo de Admón. xeral 320 80 27
I-004.Titulado superior (consolidación) 60   3
II-007.Titulado medio (consolidación) 30    
III-2 e 62.Administrativo (consolidación) 6    
IV.Aux.Administrativo (consolidación) Pendente    

 

Nota: como estamos a recibir consultas, queremos indicar que as prazas de promoción internas mencionadas van ser en convocatoria conxunta coa de acceso libre. A maiores están pendentes as seguintes convocatorias de promoción interna separada da libre (borradores pendentes):

Grupo  OEP-2018   OEP-2019   Total prazas 
A1.Corpo superior de Admón. xeral 20 26 46
A2.Corpo de xestión de Admón. xeral 60 67 127
C1.Corpo administrativo de Admón. xeral 95 100 195
C2.Corpo auxiliar administrativo de Admón. xeral 25 27 52

A CIG obrigou a conselleira a dar explicacións no Parlamento galego

A conselleira de Política Social fixo o martes 12 caso omiso das advertencias a respecto da problemática laboral que repercute negativamente na calidade asistencial dos centros da súa competencia, entre eles os de maiores e os de menores. A comparecencia de Fabiola García produciuse a petición dos grupos parlamentarios da oposición, aos que a CIG-Autonómica lles trasladou a situación real dos cadros de persoal e da atención aos usuarios/as.

Dende a CIG denunciamos que a comparecencia da titular de Política Social foi exercicio de demagoxia e de propaganda electoral e lamentamos que se centrase case unicamente en louvar as bondades das donacións privadas por parte da Fundación de Amancio Ortega mediante a que se crearán sete novos centros nas principais cidades do país. O que non precisou en ningún momento, a pesar de que se lle interpelou en distintas ocasións, foi se a xestión dos centros vai ser pública ou privada.

A conselleira botou man de datos moi cuestionábeis para xustificar a situación actual de falta de persoal e das condicións laborais de pseudo explotación que padecen as traballadoras/es. Lembremos que o propio Consello de Contas de Galiza recoñece a non substitución de persoal “Tras inspeccionar só 10 centros constatou que había da orde de 10.022 días sen substitucións de persoal (vacacións, permisos, etc.), o que equivalería á contratación de 7 enfermeiras/os e 40 Tecae”.

Outras novas recentes

Mércores, 18 Decembro 2024

Consellarías de Educación e de Economía van adiante co traspaso forzoso e non negociado de persoal propio, laboral e funcionarial de GAIN

A última hora da xornada laboral do 16 de decembro, dende a dirección da Axencia Galega de Innovación (GAIN) remítesenos o texto oficial do 2º Acordo de traspaso: adscripción de postos con nivel orgánico inferior a sevizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasado, entre a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellería...
Mércores, 11 Decembro 2024

Elección destino libre e estabilización A1 Enx. Montes e A2 Enx. Tec Forestal (11/12/24)

Recibimos a seguinte comunicación da DXEP: "Coa finalidade de que todas as persoas participantes no acto de elección de destino convocado pola Resolución de 5 de novembro de 2024 (DOG núm. 216 do 8 de novembro de 2024) obteñan unha praza correspondente ao seu subgrupo e logo de examinar as solicitudes recibidas, resulta necesario engadir novas prazas ao acto de elección...
Mércores, 18 Decembro 2024

RPT do Consorcio: morrer matando

Durante anos sen convenio, sen trienios... e agora queren meter o acelerador para que apandemos con todo o que queiran impoñer A directora xeral de Emprego Público e o xerente do organismo propoñen niveis e salarios máis baixos que na Xunta para o persoal do Consorcio de Igualdade e Benestar. A nova RPT chega nos últimos días do ano 2024, non negociada, inzada de centos de...