Inicio
Xoves, 11 Decembro 2025

Ante a tomadura de pelo de Política Social, chamamento á manifestación o sábado 13 ás 11 na Alameda compostelana

Na xuntanza de onte, mércores 10 de decembro da Comisión de Seguimento do acordo de Política Social a Consellaría lonxe de ofrecer solucións, perpetúan a burla que se está levando a cabo co acordo, parecendo máis ben unha tomadura de pelo.

A poucas horas da reunión da Comisión de Seguimento, a Consellería envía a documentación base que é practicamente a mesma que xa entregara en outubro de 2024 ignorando totalmente as alegacións e advertencias feitas polos Comités de empresa e o ...


Venres, 05 Decembro 2025

A CIG alerta de que a falta de protocolos en Medio Ambiente pon a Galiza en risco real ante a peste porcina africana

A CIG-Autonómica denuncia ante a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático carece de protocolos claros, formación actualizada e medidas de bioseguridade para a manipulación, traslado e almacenamento de fauna salvaxe morta, pese ao risco real de transmisión de enfermidades como a peste porcina africana (PPA) ou a gripe aviaria.

A prevención da peste porcina africana depende fundamentalmente da detección temperá na fauna ...


Venres, 05 Decembro 2025

A inspección de traballo actúa de novo no CIAM

A CIG interpuxo demanda ante a inacción da dirección do CIAM en PRLA Inspección de Traballo confirma que na unidade de lactación do CIAM existía desde 2019 – 2021 unha avaliación de riscos que xa identificaba o mal estado dunhas cubertas de fibrocemento e propoñía a súa reparación. A pesar diso, non se actuou durante anos, deixando ao persoal traballador exposto a diario a dous riscos especialmente graves:

  • Desprendementos de material construtivo das estruturas deterioradas sobre as ...

Venres, 05 Decembro 2025

Bloqueo da toma de posesión do concurso de traslados de axentes ambientais tras dous anos de atraso

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar.

A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi convocado o 5 de decembro de 2023 leva dous anos de atraso, a pesar de ser pequeno, xa que so outorga 132 destinos. Agora a ...


Mércores, 03 Decembro 2025

O acordo salarial estatal 2025-28 é outro pacto de perdas

A CIG rexeita unha nova rebaixa no poder adquisitivo e denuncia a farsa negociadora da Mesa Xeral

Consumouse outro pacto salarial pechado en Madrid que mantén a mesma fórmula de sempre: o persoal público continúa perdendo poder adquisitivo mentres os sindicatos estatais avalan acordos por debaixo do IPC.

Nada novo: nin recuperación do perdido, nin garantía salarial, nin cláusula de revisión.

A farsa negociadora da Mesa Xeral 36.1 do EBEP

O Ministerio presentou un «acordo» xa pactado ...


Martes, 02 Decembro 2025

O mércores 3 de decembro abre o prazo para solicitar a carreira extraordinaria de 2025

👥 QUEN A PODE SOLICITAR?

  • Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a)
  • O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización
  • Sempre que NON obtivese ningún grao na convocatoria extraordinaria de 2024
  • Estar en servizo activo o 31 de decembro de 2024
  • Cumprir os requisitos de antigüidade ...

Venres, 28 Novembro 2025

Aprobada unha carreira ordinaria cunha avaliación do desempeño penalizadora, coercitiva e que abre a porta ao control político do persoal

A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público.

O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única reunión na Mesa Xeral, celebrada despois das dúas da tarde, con todo xa decidido pola Xunta. O resultado evidencia ...


Venres, 28 Novembro 2025

Carreira extraordinaria ou maratón ordinario? Últimas novidades

A carreira extraordinaria que se iniciou no 2019, e que nos venderon que era para que a xente que tiña xa certa antigüidade non tivera que comezar de cero a través da ordinaria, parece máis ben un maratón.

Imos facer 7 anos coa carreira e a día de hoxe aínda estamos cobrando só o grao II. Si o obxectivo da carreira extraordinaria era colocarnos a cada un no grao de carreira que nos correspondería por tempo traballado, ao final xa podes ter 18 ou 40 anos traballados que aínda vas acceder ...


Venres, 28 Novembro 2025

Oferta de emprego 2025 insuficiente, e case sen promoción interna

A Oferta de Emprego Público (OEP) do 2025 quedou aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e abstención de CCOO e UGT. É unha OEP que non resolve as necesidades de relevo do persoal, nin aborda o dereito de promoción interna.

A oferta consta de 765 prazas de acceso libre e de 300 de promoción interna separada, xunto con 38 para entes instrumentais. Falta a oferta de persoal funcionario de escalas sanitarias.

Como é habitual nas OEP, a negociación foi inexistente, un simple formulismo. ...


Xoves, 27 Novembro 2025

A Xanela. 31 medidas urxentes para o persoal da Xunta de Galiza

A Xanela. Boletín da CIG de novembro de 2025, coas alegacións que presentamos aos grupos do Parlamento de Galiza para a Lei de medidas e a Lei de orzamentos para o 2026

Levamos máis dunha década de recortes e conxelación de dereitos, dos que moitos deles non se recuperaron. Nos novos tempos, os dereitos de conciliación, a mellora horaria, o dereito á mobilidade, o dereito á promoción profesional ou a garantía salarial, parecen cada vez máis asentados noutros ámbitos laborais e noutras ...


Martes, 25 Novembro 2025

Finalmente non haberá ceses no Consorcio

Os ceses comunicados polo Consorcio Galego de Igualdade e Benestar o pasado martes 18 (con data de cese o 30 de novembro) non se executarán, dado que o persoal laboral fixo que estaba en adscrición poderá optar a comisións de servizo que lles permitirá participar no proceso de funcionarización (que se publica este mércores 26) sen necesidade de desprazarse dos centros nos que veñen prestando servizo.

O problema deriva de que este persoal leva sen concurso de traslados dende hai case 20 ...



TRIBUNAIS POLÍTICOS. A decisión, tamén política, de impedir exercer a facultade das organizacións sindicais de propoñer un vogal nos tribunais, xunto coa designación política de tribunais con predominancia entre os seus membros de persoas que ocupan cargos de libre designación, configurou un modelo de tribunais de obediencia cega, onde a independencia que lles debería ser propia, é soslaiada pola submisión a quen lles concedeu a prebenda da libre designación.

A ZONA GRIS. A querencia histórica desta Administración pola contratación de empresas e servizos alleos sen que exista control da súa actividade, a entrega a mans privadas de toda a actividade loxística destes procesos e a non asunción por parte da Administración dos aspectos organizativos na súa integridade, levan á creación dunha zona gris onde á Administración Pública non chega e a empresa privada apodérase da intendencia dos procesos selectivos.

Todo isto abonou o campo para que florecesen as irregularidades nos procesos selectivos, e así o advertimos dende a CIG unha e outra vez.

  • Despois de dar un prudente marxe de confianza ao DXFP e de prestarlle o noso auxilio para tratar de determinar a natureza e alcance das filtración e a determinación de responsabilidades,
  • despois de coadxuvar a abrir unha nova liña de actuación presentando unha denuncia á fiscalía, achegando luz á investigación con novos datos,
  • despois de esgotar ata o límite os tempos necesarios para que a Comisión oficial de investigación, sen a nosa participación, puidese traballar e chegar a solucións concluíntes,

chegamos ao fin do traxecto sen nada substancial, sen propósito de emenda, sen determinación de responsabilidades administrativas e políticas e sen unha idea clara nin datos de que as filtracións só se limitaran aos casos xa coñecidos. 

A paciencia ten un límite.

A promesa de facilitarnos o informe da Comisión oficial de investigación foi incumprida ao sernos facilitadas simplemente dúas follas de conclusións baseadas unicamente en análises estatísticas, sen que se determine o modus operandi dos culpábeis, nin se determine que empresa ou empresas interviron nos procesos, nin quen son os responsábeis de que estes escandalosos sucesos se produciran.

Á luz do informe de FP non se pode concluír que o proceso das filtracións non fose máis aló de cinco persoas.

Nunca fixemos demagoxia e por iso nunca culpamos aos tribunais das filtracións, Pero si esiximos responsabilidades por unha simple cuestión de saúde pública e hixiene democrática. A nosa petición de cesar aos tribunais e substituílos polos suplentes non foi atendida. Eles son os responsábeis da custodia dos exames. Se non o fixeron porque se lles impediu deben dimitir. Se non o fixeron por falta de medios, deben dimitir. E si non o fixeron porque Función Pública se apropiou da competencia de organizar os exames para entregala a unha empresa privada, deben dimitir.

Os tribunais deben cesar. Eles son os responsábeis da custodia dos exames.

Os procesos débense paralizar preventivamente. Ata que se determine a orixe e o alcance da filtración, se cese aos tribunais e se pronuncie o Ministerio Fiscal sobre a denuncia presentada pola CIG.

A CIG, nun exercicio de responsabilidade, non esixiu nun primeiro momento a dimisión do director xeral porque existiran filtracións. Non é a nosa forma de proceder esixir dimisións alegremente e ponderamos os feitos, o tempo que leva no cargo, a herdanza do pasado é a iniciativa dun primeiro momento por intentar esclarecer os feitos.

A CIG, e con ela os cidadáns e os empregados públicos vímonos defraudados, e por iso, tamén nun exercicio de responsabilidade, esiximos agora que, quen tiña que adoptar medidas conducentes a garantir a limpeza dos procesos e quen tiña que adoptar medidas conducentes a esclarecer e determinar o alcance e contido das filtracións e non o fixo, asuma a súa responsabilidade.

Non o culpamos das filtracións, pero si de adoptar medidas lesivas para os intereses da administración publica galega que desembocaron no actual estado de cousas, de consentir a privatización dos procesos selectivos e de non adoptar medidas conducentes á clarificación dos feitos e que garantan uns procesos selectivos limpos.

 Por todo isto a CIG pide a DIMISIÓN DO DIRECTOR XERAL DE FUNCIÓN PÚBLICA