Inicio
Venres, 21 Febreiro 2025

Quen vai a facer a comida nos comedores escolares?

A CIG Autonómica ven de solicitar unha xuntanza urxente coa Consellería de Educación para que de solución a falta de esixencia de formación en cociña para a elaboración da comida nos centros escolares públicos.

As cociñas e comedores públicos, nos que están incluídos os comedores escolares dos centros de ensino dependentes da Consellería de Educación, teñen a obriga de implantar un sistema APPCC (Análise de Puntos de Control Críticos) e un Programa de Seguridade Alimentaria que inclúe a ...


Venres, 21 Febreiro 2025

Carreira profesional de 2019: "non rectifico pero sigo enleando..."

Algún sindicato non só asinou acordos en 2019 que deixaban fóra a moito persoal, senón que seguiron asinando acordos sen que se restituíra o dereito a cobrar dende esa dataO acordo asinado no 2019 por CCOO, UGT e a Xunta, privaba ao persoal interino e temporal, e incluso ao laboral fixo do Consorcio, da carreira profesional.A CIG interpuxo unha demanda contra este Acordo que discriminaba ao persoal temporal e interino incumprindo a normativa europea. Gañamos a sentenza e a Xunta non atopou ...


Mércores, 19 Febreiro 2025

A directora da EGAP di que non suprimiu os actos conmemorativos oficiais do Día das Letras Galegas 2024 porque enviou un vídeo por email

Ante a denuncia da CIG a responsábel da EGAP manifestou que non suprimiu nada, só cambiou o «xeito» no que se celebran as nosas Letras con respecto a anos anteriores. 

A xuntanza complementaria (06/02/25) ao consello reitor de 26 de decembro de 2024 trouxo cola e temos que ir por capítulos. Dado que a dinámica habitual da dirección da EGAP é dar a calada por resposta, por parte da CIG reiterámonos en todos os asuntos expostos no consello reitor, entre os que está a supresión dos actos ...


Luns, 17 Febreiro 2025

Augas de Galiza non seguiu o proceder habitual para a tramitación da autorización da pasteira de Altri en Palas de Rei

Opacidade e presións ao persoal funcionario para a autorización de Altri

Malia o forte clamor de toda Galiza e a enorme presión social e política contra a instalación da pasteira de Altri ―proxecto Gama―,  a Xunta do PP teima en seguir adiante co proxecto da pasteira na Ulloa.

Na busca de calquera argumento que xustifique o «si» que xa lle teñen dado publicamente á instalación da pasteira, desta volta centran o seu discurso no persoal funcionario que ten que elaborar os informes e ...


Xoves, 13 Febreiro 2025

Retribucións e compensacións económicas por impartir formación na EGAP

Nos últimos meses a CIG alertou polo xeito de proceder da EGAP e da AGASP no referente á formación dos empregados e empregadas públicas, coa colaboración e complicidade das consellerías. 

Centrándonos na EGAP, as nosas queixas e denuncias van encamiñadas, entre outras cuestións, á inexistencia de criterios e transparencia na escolla de docentes, coordinadores/as e demais figuras precisas para a organización da formación do persoal empregado público.

Formación impartida e concursos ...


Martes, 11 Febreiro 2025

Simulacro de negociación no Consorcio e na AGASS

Despois de meses solicitando reunirnos con Política Social para tratar os tempos de programación nas escolas infantís, acceden para que pareza que negocian, pero xa traen todo pechado.

Este venres 7 de febreiro, o Comité Intercentros reuniuse con representantes do Consorcio, da AGASS e de Política Social. O obxecto da xuntanza era a negociación dos tempos de programación perdidos hai un ano; loita na que a CIG leva dende o inicio. O que nos trasladan é un calendario escolar para o vindeiro ...


Luns, 10 Febreiro 2025

En aplicación da lei básica de bombeiros forestais, a CIG esixe os coeficientes para a xubilación anticipada e o catálogo de enfermidades profesionais

Consideramos que non hai que esgotar o prazo dun ano que da lei 5/2024 tanto para o establecemento dos coeficientes redutores da xubilación anticipada como para a constitución da comisión de avaliación de enfermidades profesionais.

A CIG vén de reiterar ante o Goberno español a necesidade de avanzar no establecemento dos coeficientes redutores para a xubilación do persoal bombeiro forestal.

E ao mesmo tempo, por ter a consideración legal de organización máis representativa en base á Lei ...


Luns, 10 Febreiro 2025

Piratería enerxética no Parque Nacional Illas Atlánticas

Na Illa de Ons a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático xera e distribúe electricidade de xeito irregular á veciñanza e negocios á custa da seguridade e saúde do seu persoal, pero ademais págalo ti!O pasado mes de decembro o delegado de prevención de riscos laborais da CIG no Comité de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) realizou unha visita a Illa de Ons, pertencente ao Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza. Os ...


Mércores, 05 Febreiro 2025

Tribunal educadores/as sociais, erro na súa composición?

Onte, día  4 de febreiro dende a CIG mandamos un escrito dirixido a Función Pública advertindo do que consideramos un erro na composición do tribunal nomeado pola resolución do 30 de xaneiro que deberá cualificar o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de acceso libre e de promoción interna, no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de técnicos facultativos, especialidade de educador/a ...


Martes, 04 Febreiro 2025

A Xunta pretende culpabilizar ás empregadas públicas dos atrasos da Dependencia

O problema real é a falta de persoal!

Os atrasos na tramitación da dependencia e da discapacidade, tanto no proceso de tramitación, concesión de prestacións etc, teñen unha duración superior a un ano. Durante moitos anos dende a CIG levamos insistindo na creación de novos equipos e na dotación de prazas para que a cidadanía poda acceder nun prazo razoábel aos servizos que se prestan. A Xunta non só se inhibe senón que tenta poñer na diana ao seu propio persoal cunha novidade: achaca o ...


Luns, 03 Febreiro 2025

Modificación RPT Educación: cambio na estrutura da Consellería = destrución de emprego

Pasou medio ano dende a primeira e última vez que falamos desta proposta coa consellería de Educación (23/07/2024) . Do que aconteceu daquela demos conta aqui e o único que mudou foi que na nova proposta, na vez de amortizar 21 postos para crear 12, amortizan 28 para crear os mesmos 12.Continuamos invertendo a pirámide de recursos: aumentan os “cargos” e tamén as “cargas” pero as cargas para os/as de sempre, os postos base que sempre minguan: créanse 12 postos abertos a A1/A2/C1 de nivel 25 ...




1. Traballos a realizar e horarios en período de alto risco.
Preguntámoslle si existían brigadas facendo traballos de prevención, así como os horarios nos que se estaban a realizar estas tarefas.
O Xefe Provincial respostounos que non se están a facer traballos de este tipo. Os tipos de traballo que se están a realizar son limpezas de pozos de auga en días que está nubrado ou en horarios onde a temperatura non e alta e o risco de ir a un lume e moi baixo. Tamén se comprometeu a que non ía a suceder o de outros anos, que despois de que unha brigada se encontraba facendo traballos de prevención toda a xornada, porque o tempo era malo, os enviaban a un lume a outra provincia.

2. Operatividade e estado das obras dos distintos centros de traballo.
Neste punto comentámoslle que existían obras que, sen estar rematadas, os traballadores estaban nelas. E que por este motivo os traballadores estaban nunhas condicións pésimas e discriminatorias. En concreto falamos de puntos de encontro que por non estar rematados os traballadores non podían facer uso deles e de torres de vixilancia nas que se puxeron casetas de obra para que fixeran  vixilancia os traballadores do PLADIGA mentres que o persoal laboral estaba nas oficinas do Distrito.
A resposta foi que o problema do retraso foi a folga do metal, e que foi de 15 días. Descoñecía que existise esa diferencia entre traballadores. E que ata onde sabía se lles dotou dunha caseta de obra, acristalada na súa maior parte, para que os traballadores puidesen desenrolar as súas tarefas de mellor maneira posible.

3. Utilidade dos puntos de encontro.
Posiblemente este foi o punto do que máis falamos, xa que sobre el nos pasastes moitas queixas e dúbidas. En concreto preguntámoslle por:
• ¿Para que se utilizan os puntos de encontro?.
• ¿Permítese que nas noites de mal tempo as brigadas estean neles?.
• ¿Poden as brigadas ir a tomar bebidas ou comidas quentes a eles?. Nalgunhas non hai nin cociña nin microondas nin nada para facelo.
• ¿Quen decide o uso dos puntos de encontro?.
• ¿Quen nomea os encargados dos mesmos?.
Explicámoslle que a motivación destas preguntas era debido que, dependendo da zona, e do/s traballador/es en concreto, podían pernoctar ou non no citado punto, mentres que outros só podían utilizalo para cambiarse e ir a facer garda o monte, aínda que caeran chuzos de punta, e, por suposto, sen poder ir a tomar unha bebida ou comida quente ó mesmo. Así mesmo dixémoslle que os encargados dos mesmos deberían ser nomeados oficialmente e ter unhas funcións o respecto claras e concisas (cousa que os representantes da CIG na negociación dos axentes forestais veñen reclamando, así como cos encargados das bases sexa persoal laboral), xa que nos encontramos desde encargados que teñen un trato cordial con todos os traballadores ata os que se permiten abrir as taquillas dos traballadores/as na súa ausencia, e que, obviamente, este sindicato está disposto a denunciar coma se volva a repetir.
El díxonos que a utilidade dos mesmos decidiuna el. E que dou ordes concretas de que só se podían utilizar coma lugares de cambio de quenda, que non contemplaba a posibilidade de que con mal tempo se fixesen neles as gardas, que el preferiría que houbese unha bolsa de horas coas que poder mandar a xente para casa cando houbese mal tempo e que se devolveran en caso de prolongación de xornada, pero que para iso habería que cambiar o Acordo xa que co actual e imposible. E que non é posible ir os centros de traballo a tomar nin bebida nin comida quente.
No tocante os encargados lle sorprendeu moito que algún encargado fixera o comentado, pero que se enteraría para que non volte a suceder.
Rematamos este punto facéndolle saber que temos resolucións da Inspección de Traballo nas que cataloga os puntos de encontro coma lugares de traballo, non coma lugares de cambio e reunión, así como o dereito a tomar bebidas e comidas quentes, o que en caso contrario sería un incumprimento de Convenio. Ademais de isto recordar que o Convenio recoñece a pausa retribuída na metade da xornada así coma o dereito a parada para facer as comidas si a quenda coincide co seu horario.

4. Vehículos do servicio, utilidade, operatividade, etc.
Preguntámoslle pola situación actual do parque móbil, a utilidade dos vehículos do Servizo e a operatividade dos mesmos.
El entende que si os vehículos teñen pasada a ITV, no caso dos antigos, ou son de recente adquisición están en condicións óptimas. En todo caso son os condutores dos vehículos os que teñen que saber que tipo de vehículo están a conducir para adaptar a súa condución os mesmos.
Neste punto recalcou que na actualidade están a darlle preferencia a separar a carga dos ocupantes nos vehículos das brigadas.

5. Roupa dos vixiantes fixos.
Comezamos indicando o nosos desacordo a roupa que se lles entregou os vixiantes fixos, xa que a maioría do  material entregado non nos parece operativo para o traballo que desenrolan habitualmente ( Chuvasqueiro, cubre pantalón, botas de cana alta con GORETEX, forro polar, calcetíns, pescoceira térmica), só o persoal fixo e fixo-discontínuo.
Nos pedimos que, a lo menos, se lles dese unha camiseta cos anagramas da Consellería, para que estivesen identificados coma tales, xa que coa cantidade de persoal de corpos de seguridade do estado que se encontran vixiando o monte non é a primeira vez que paran o vixiante que vai para o traballo.
El mostrouse de acordo con este punto, incluso comentou a posibilidade darlle os traballadores unha tarxeta que o identifique coma tal, “algo que nos levamos pedindo moito tempo”.

O remate da reunión quedamos en seguir en contacto para resolver temas pendentes.