Inicio
Venres, 05 Decembro 2025

A CIG alerta de que a falta de protocolos en Medio Ambiente pon a Galiza en risco real ante a peste porcina africana

A CIG-Autonómica denuncia ante a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático carece de protocolos claros, formación actualizada e medidas de bioseguridade para a manipulación, traslado e almacenamento de fauna salvaxe morta, pese ao risco real de transmisión de enfermidades como a peste porcina africana (PPA) ou a gripe aviaria.

A prevención da peste porcina africana depende fundamentalmente da detección temperá na fauna ...


Venres, 05 Decembro 2025

Bloqueo da toma de posesión do concurso de traslados de axentes ambientais tras dous anos de atraso

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar.

A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi convocado o 5 de decembro de 2023 leva dous anos de atraso, a pesar de ser pequeno, xa que so outorga 132 destinos. Agora a ...


Mércores, 03 Decembro 2025

O acordo salarial estatal 2025-28 é outro pacto de perdas

A CIG rexeita unha nova rebaixa no poder adquisitivo e denuncia a farsa negociadora da Mesa Xeral

Consumouse outro pacto salarial pechado en Madrid que mantén a mesma fórmula de sempre: o persoal público continúa perdendo poder adquisitivo mentres os sindicatos estatais avalan acordos por debaixo do IPC.

Nada novo: nin recuperación do perdido, nin garantía salarial, nin cláusula de revisión.

A farsa negociadora da Mesa Xeral 36.1 do EBEP

O Ministerio presentou un «acordo» xa pactado ...


Martes, 02 Decembro 2025

O mércores 3 de decembro abre o prazo para solicitar a carreira extraordinaria de 2025

👥 QUEN A PODE SOLICITAR?

  • Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a)
  • O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización
  • Sempre que NON obtivese ningún grao na convocatoria extraordinaria de 2024
  • Estar en servizo activo o 31 de decembro de 2024
  • Cumprir os requisitos de antigüidade ...

Venres, 28 Novembro 2025

Aprobada unha carreira ordinaria cunha avaliación do desempeño penalizadora, coercitiva e que abre a porta ao control político do persoal

A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público.

O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única reunión na Mesa Xeral, celebrada despois das dúas da tarde, con todo xa decidido pola Xunta. O resultado evidencia ...


Venres, 28 Novembro 2025

Carreira extraordinaria ou maratón ordinario? Últimas novidades

A carreira extraordinaria que se iniciou no 2019, e que nos venderon que era para que a xente que tiña xa certa antigüidade non tivera que comezar de cero a través da ordinaria, parece máis ben un maratón.

Imos facer 7 anos coa carreira e a día de hoxe aínda estamos cobrando só o grao II. Si o obxectivo da carreira extraordinaria era colocarnos a cada un no grao de carreira que nos correspondería por tempo traballado, ao final xa podes ter 18 ou 40 anos traballados que aínda vas acceder ...


Venres, 28 Novembro 2025

Oferta de emprego 2025 insuficiente, e case sen promoción interna

A Oferta de Emprego Público (OEP) do 2025 quedou aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e abstención de CCOO e UGT. É unha OEP que non resolve as necesidades de relevo do persoal, nin aborda o dereito de promoción interna.

A oferta consta de 765 prazas de acceso libre e de 300 de promoción interna separada, xunto con 38 para entes instrumentais. Falta a oferta de persoal funcionario de escalas sanitarias.

Como é habitual nas OEP, a negociación foi inexistente, un simple formulismo. ...


Xoves, 27 Novembro 2025

A Xanela. 31 medidas urxentes para o persoal da Xunta de Galiza

A Xanela. Boletín da CIG de novembro de 2025, coas alegacións que presentamos aos grupos do Parlamento de Galiza para a Lei de medidas e a Lei de orzamentos para o 2026

Levamos máis dunha década de recortes e conxelación de dereitos, dos que moitos deles non se recuperaron. Nos novos tempos, os dereitos de conciliación, a mellora horaria, o dereito á mobilidade, o dereito á promoción profesional ou a garantía salarial, parecen cada vez máis asentados noutros ámbitos laborais e noutras ...


Martes, 25 Novembro 2025

Finalmente non haberá ceses no Consorcio

Os ceses comunicados polo Consorcio Galego de Igualdade e Benestar o pasado martes 18 (con data de cese o 30 de novembro) non se executarán, dado que o persoal laboral fixo que estaba en adscrición poderá optar a comisións de servizo que lles permitirá participar no proceso de funcionarización (que se publica este mércores 26) sen necesidade de desprazarse dos centros nos que veñen prestando servizo.

O problema deriva de que este persoal leva sen concurso de traslados dende hai case 20 ...


Martes, 25 Novembro 2025

25 de novembro: Día internacional para a eliminación da violencia contra as mulleres

Ante o 25 de Novembro, Día internacional para a eliminación da violencia contra as mulleres, a secretaría das Mulleres da CIG lanza unha campaña para denunciar a permisividade das condutas machistas nas institucións públicas, reclamar que se revertan os recortes en materia de igualdade aplicados pola Xunta de Galiza e a posta en marcha dun plan galego pola igualdade.

Tras varias décadas denunciando os comportamentos machistas que sosteñen o sistema económico e social no que vivimos, ...


Luns, 24 Novembro 2025

A Inspección de Traballo esixe ao AGACAL medidas urxentes ante os riscos laborais do CIAM de Mabegondo

A Inspección de Traballo e Seguridade Social vén de requirir ao AGACAL, após a denuncia da CIG, que corrixa os graves incumprimentos en materia de prevención de riscos laborais no CIAM de Mabegondo

A Proposta de requirimento de data 6/11/2025 confirma oficialmente as deficiencias denunciadas pola CIG e obriga á empresa a poñer en marcha medidas que levan anos sendo reclamadas polo persoal. A denuncia presentouse no mes de xuño ante o aumento da sinistrabilidade no CIAM causada pola ...




1. Traballos a realizar e horarios en período de alto risco.
Preguntámoslle si existían brigadas facendo traballos de prevención, así como os horarios nos que se estaban a realizar estas tarefas.
O Xefe Provincial respostounos que non se están a facer traballos de este tipo. Os tipos de traballo que se están a realizar son limpezas de pozos de auga en días que está nubrado ou en horarios onde a temperatura non e alta e o risco de ir a un lume e moi baixo. Tamén se comprometeu a que non ía a suceder o de outros anos, que despois de que unha brigada se encontraba facendo traballos de prevención toda a xornada, porque o tempo era malo, os enviaban a un lume a outra provincia.

2. Operatividade e estado das obras dos distintos centros de traballo.
Neste punto comentámoslle que existían obras que, sen estar rematadas, os traballadores estaban nelas. E que por este motivo os traballadores estaban nunhas condicións pésimas e discriminatorias. En concreto falamos de puntos de encontro que por non estar rematados os traballadores non podían facer uso deles e de torres de vixilancia nas que se puxeron casetas de obra para que fixeran  vixilancia os traballadores do PLADIGA mentres que o persoal laboral estaba nas oficinas do Distrito.
A resposta foi que o problema do retraso foi a folga do metal, e que foi de 15 días. Descoñecía que existise esa diferencia entre traballadores. E que ata onde sabía se lles dotou dunha caseta de obra, acristalada na súa maior parte, para que os traballadores puidesen desenrolar as súas tarefas de mellor maneira posible.

3. Utilidade dos puntos de encontro.
Posiblemente este foi o punto do que máis falamos, xa que sobre el nos pasastes moitas queixas e dúbidas. En concreto preguntámoslle por:
• ¿Para que se utilizan os puntos de encontro?.
• ¿Permítese que nas noites de mal tempo as brigadas estean neles?.
• ¿Poden as brigadas ir a tomar bebidas ou comidas quentes a eles?. Nalgunhas non hai nin cociña nin microondas nin nada para facelo.
• ¿Quen decide o uso dos puntos de encontro?.
• ¿Quen nomea os encargados dos mesmos?.
Explicámoslle que a motivación destas preguntas era debido que, dependendo da zona, e do/s traballador/es en concreto, podían pernoctar ou non no citado punto, mentres que outros só podían utilizalo para cambiarse e ir a facer garda o monte, aínda que caeran chuzos de punta, e, por suposto, sen poder ir a tomar unha bebida ou comida quente ó mesmo. Así mesmo dixémoslle que os encargados dos mesmos deberían ser nomeados oficialmente e ter unhas funcións o respecto claras e concisas (cousa que os representantes da CIG na negociación dos axentes forestais veñen reclamando, así como cos encargados das bases sexa persoal laboral), xa que nos encontramos desde encargados que teñen un trato cordial con todos os traballadores ata os que se permiten abrir as taquillas dos traballadores/as na súa ausencia, e que, obviamente, este sindicato está disposto a denunciar coma se volva a repetir.
El díxonos que a utilidade dos mesmos decidiuna el. E que dou ordes concretas de que só se podían utilizar coma lugares de cambio de quenda, que non contemplaba a posibilidade de que con mal tempo se fixesen neles as gardas, que el preferiría que houbese unha bolsa de horas coas que poder mandar a xente para casa cando houbese mal tempo e que se devolveran en caso de prolongación de xornada, pero que para iso habería que cambiar o Acordo xa que co actual e imposible. E que non é posible ir os centros de traballo a tomar nin bebida nin comida quente.
No tocante os encargados lle sorprendeu moito que algún encargado fixera o comentado, pero que se enteraría para que non volte a suceder.
Rematamos este punto facéndolle saber que temos resolucións da Inspección de Traballo nas que cataloga os puntos de encontro coma lugares de traballo, non coma lugares de cambio e reunión, así como o dereito a tomar bebidas e comidas quentes, o que en caso contrario sería un incumprimento de Convenio. Ademais de isto recordar que o Convenio recoñece a pausa retribuída na metade da xornada así coma o dereito a parada para facer as comidas si a quenda coincide co seu horario.

4. Vehículos do servicio, utilidade, operatividade, etc.
Preguntámoslle pola situación actual do parque móbil, a utilidade dos vehículos do Servizo e a operatividade dos mesmos.
El entende que si os vehículos teñen pasada a ITV, no caso dos antigos, ou son de recente adquisición están en condicións óptimas. En todo caso son os condutores dos vehículos os que teñen que saber que tipo de vehículo están a conducir para adaptar a súa condución os mesmos.
Neste punto recalcou que na actualidade están a darlle preferencia a separar a carga dos ocupantes nos vehículos das brigadas.

5. Roupa dos vixiantes fixos.
Comezamos indicando o nosos desacordo a roupa que se lles entregou os vixiantes fixos, xa que a maioría do  material entregado non nos parece operativo para o traballo que desenrolan habitualmente ( Chuvasqueiro, cubre pantalón, botas de cana alta con GORETEX, forro polar, calcetíns, pescoceira térmica), só o persoal fixo e fixo-discontínuo.
Nos pedimos que, a lo menos, se lles dese unha camiseta cos anagramas da Consellería, para que estivesen identificados coma tales, xa que coa cantidade de persoal de corpos de seguridade do estado que se encontran vixiando o monte non é a primeira vez que paran o vixiante que vai para o traballo.
El mostrouse de acordo con este punto, incluso comentou a posibilidade darlle os traballadores unha tarxeta que o identifique coma tal, “algo que nos levamos pedindo moito tempo”.

O remate da reunión quedamos en seguir en contacto para resolver temas pendentes.